Iedere keer wanneer een Tesla mij voorbij racet blijf ik op de achterkant een #swastika zien.
Je schaamt je toch dood in een Tesla.
Ben ik nou de enige ?
#Musk #RechtsExtremisme

https://archive.is/zhrqY

@ericschutte
Het ongemakkelijke gevoel is herkenbaar.
Tegelijkertijd was Tesla baanbrekend voor de markt van electrische auto's. En, zoals Schimmelpenninck al schrijft, Musk heeft de autofabriek niet bedacht of opgericht maar domweg opgekocht.
Hierdoor is het merk onherstelbaar besmet geraakt.
@ericschutte Nee absoluut niet. Ik schaam me, maar word ook vaak kwaad. En ik heb het gevoel dat ik er ook steeds meer zie. Een Tesla kopen is hetzelfde als een Duitse auto kopen tijdens de WO2. Helaas, deze mensen hebben geen ethisch gevoel,
@ericschutte
Je bent niet de enige. Ik heb dat en mijn vriend, niet op mastodon, ook. Je rijdt voor schut denk ik dan.

@ericschutte

En dan volgt er vandaag dit:

https://www.reuters.com/world/tesla-presented-misleading-full-self-driving-safety-data-european-regulators-2026-06-15/

https://thenextweb.com/news/tesla-fsd-misleading-data-eu-regulators

Opvallend dat een paar maanden geleden de Nederlandse media bijna kritiekloos de introductie van de zelfrijdende functie in Nederland publiceerde, maar vandaag met deze onthulling: krekels.

Transport nieuwssites publiceerden nog geen week geleden nog door Tesla aangeleverde jubelverhalen dat de functie minder aanrijdingen zou veroorzaken:

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/zelfrijdende-teslas-in-nederland-35-keer-minder-vaak-betrokken-bij-aanrijdingen-dan-teslas-zond/

https://www.evupdate.nl/elektrisch-rijden/artikel/tesla-claimt-35-keer-minder-aanrijdingen-met-fsd-supervised-in-nederland

https://www.fleximo.nl/autolease-nieuws/zelfrijdende-teslas-in-nederland-tonen-veelbelovende-veiligheidsresultaten/

Waarschijnlijk had Tesla lucht gekregen van de aanstaande onthulling?

In elk geval: Wie nu nog een #Tesla aanschaft of aanprijst, is willens en wetens verbonden aan de #Nazi ideologie.

@ericschutte
Reden ze maar voorbij. Gisteren 2x moeten afremmen op de snelweg omdat 2 chauffeurs dachten dat ze er tussen moesten zonder extra gas te geven. En nee, ik kon niet naar de andere baan want daar was het ook druk

@ericschutte niet de enige, maar hij is 10 jaar oud, ik ga m er niet voor verkopen.
De koper zou dan rechtsextreem zijn en daar wil ik niets mee te maken hebben.
'M in de plomp rijden vind ik milieu-technisch onverantwoordelijk.

Uiteindelijk weet ik wat mijn politieke overwegingen zijn (en zou ik eerder PSP stemmen dan Pro). Wat anderen van me vinden probeer ik al een paar decennia te negeren.
Dus denk gerust wat je wil.