#kauramaito #omatekoinen
Hyissaatana! 😝 🤢 Tein sis ihan itte kauramaitoa kun en saanut eilen hinattua itseäni kauppaan ja ajattelin vielä että säästäisin rahaa jos alkaisinkin valmistaa itse kuaramaitoni.
Juu ei!
En ala kiusata vanhaa ihmistä, joka on luopunut muista "paheistaan" ja syöminen on ainoa "paheeni" nykyään.
Aiheeseen voin toki perehtyä, otan vastaan niksejäkin, mutta tuo litku menee johonkin sapuskaan jonka kypsennän. Käytän sitten sen siivilöimäni kauramuhjunkin.
Muuttuisko maku paremmaksi jos kiehauttais?
Voin kokeilla.
Todella paljon olen elämäni ikänä syönyt kauraa.
Rakastin lapsena kaurapuuroa ja parhaimmillaan se oli kun äiti keitti sitä aina valtavan kattilallisen yhtenä aamuna ja seuraavana paistoi sitä pannulla.
"Hevosvelli" oli pitkään pikavälipala, lapsuudessa kuin aikuisenakin, silloinkin kun rahat oli loppu. Kauraryynejä, maitoa tai totaalisessa rahapaulassa vettä, vähän sokeria ja nälkäiselle maistui.
Eloveenasta tein, eli ihan kunnon ryynejä, mutta maku on kitkerä ja ihan hirveetä kahvissa. Pilasi aamusumppini. Irvistellen olen nieleksinyt.

