#kauramaito #omatekoinen
Hyissaatana! 😝 🤢 Tein sis ihan itte kauramaitoa kun en saanut eilen hinattua itseäni kauppaan ja ajattelin vielä että säästäisin rahaa jos alkaisinkin valmistaa itse kuaramaitoni.

Juu ei!

En ala kiusata vanhaa ihmistä, joka on luopunut muista "paheistaan" ja syöminen on ainoa "paheeni" nykyään.

Aiheeseen voin toki perehtyä, otan vastaan niksejäkin, mutta tuo litku menee johonkin sapuskaan jonka kypsennän. Käytän sitten sen siivilöimäni kauramuhjunkin.

Muuttuisko maku paremmaksi jos kiehauttais?
Voin kokeilla.

Todella paljon olen elämäni ikänä syönyt kauraa.
Rakastin lapsena kaurapuuroa ja parhaimmillaan se oli kun äiti keitti sitä aina valtavan kattilallisen yhtenä aamuna ja seuraavana paistoi sitä pannulla.

"Hevosvelli" oli pitkään pikavälipala, lapsuudessa kuin aikuisenakin, silloinkin kun rahat oli loppu. Kauraryynejä, maitoa tai totaalisessa rahapaulassa vettä, vähän sokeria ja nälkäiselle maistui.

Eloveenasta tein, eli ihan kunnon ryynejä, mutta maku on kitkerä ja ihan hirveetä kahvissa. Pilasi aamusumppini. Irvistellen olen nieleksinyt.

Nyt on ammattilaisten tekemää hywää kauramaitoa kahvissa ja myöhäinen aamupala kun sekin oli vielä nauttimatta kun aamusumppi epäonnistui.

Piti ostaa vaan se kaffeemaito, mutta punalapputuotteita vaikka millä mitalla ja 23€ hinnalla sain pakkaseen n.6 aterian ainekset, tälle päivälle panniinin jota nyt natustelen, päiväruuaksi valmisruokana lohta muusilla, sekin iso pakkaus, on 2 ateriaa. Illaksi vielä pizzaa.. Siitäkin jäänee ½ huomiselle.

Oi tätä ilonpäivää tarjoushaukkana 🤓 Herkupullapitkonkin ostin kun oli + tarjouksessa.

Lähikauppani on sikakallis K-market. Kauramaitokin liki 80c kalliimpaa kuin Cittarissa mistä tilaan kotiinkuljetuksella.

Nyt puuttui vaan kahvimaito..

@pipanella_56 Miten se sillai? Oon tehnyt kans joskus itse kauramaitoa (ihan samanlaisessa tilanteessa vieläpä) ja minusta se oli kahvissa ihan kelvollista. 😅

@tommi En tiä? Maistuu vaan ihan karseelle.

Muistin että olen tehnyt vuosia sitten ja nyt selvisi syy miksi en ole jatkanut valmistausta.

Kiehautan tuon vielä, josko maku paranee?

Liian vähän lisäaineita? 🤪 Ihastuin kaupan halvimpaan kauramaitoon, tuo on siihen verrattuna kamalaa litkua..

En pilaa loppuelämääni tuolla. Pthyi!

@pipanella_56 Ehkä miulla on vaan turpa tuohesta. Ei se kuitenkaan vaivan väärtiä ollut, kun menekki ei ole litraakaan viikossa...