#kauramaito #omatekoinen
Hyissaatana! đ đ€ą Tein sis ihan itte kauramaitoa kun en saanut eilen hinattua itseĂ€ni kauppaan ja ajattelin vielĂ€ ettĂ€ sÀÀstĂ€isin rahaa jos alkaisinkin valmistaa itse kuaramaitoni.
Juu ei!
En ala kiusata vanhaa ihmistÀ, joka on luopunut muista "paheistaan" ja syöminen on ainoa "paheeni" nykyÀÀn.
Aiheeseen voin toki perehtyÀ, otan vastaan niksejÀkin, mutta tuo litku menee johonkin sapuskaan jonka kypsennÀn. KÀytÀn sitten sen siivilöimÀni kauramuhjunkin.
Muuttuisko maku paremmaksi jos kiehauttais?
Voin kokeilla.
Todella paljon olen elÀmÀni ikÀnÀ syönyt kauraa.
Rakastin lapsena kaurapuuroa ja parhaimmillaan se oli kun Àiti keitti sitÀ aina valtavan kattilallisen yhtenÀ aamuna ja seuraavana paistoi sitÀ pannulla.
"Hevosvelli" oli pitkÀÀn pikavÀlipala, lapsuudessa kuin aikuisenakin, silloinkin kun rahat oli loppu. KauraryynejÀ, maitoa tai totaalisessa rahapaulassa vettÀ, vÀhÀn sokeria ja nÀlkÀiselle maistui.
Eloveenasta tein, eli ihan kunnon ryynejÀ, mutta maku on kitkerÀ ja ihan hirveetÀ kahvissa. Pilasi aamusumppini. Irvistellen olen nieleksinyt.

