Yvo Verschoor

@yv
116 Followers
82 Following
366 Posts
Everything new about technology and society. Working for Consumentenbond. Tooth & toots are my own. https://9mu.nl/indexen.php .
@martijn Je hebt helemaal gelijk. Het zijn om nog meer redenen rare en inferieure apparaten, zeker vergeleken met split-airco's. De slang, in mijn geval met veel diepe ribbels, heeft daaroor een flink oppervlak. Is een prima kacheltje, maar dus wel binnen de ruimte. 🙄 In een vorig huis kon ik het apparaat op het balkon zetten, en andersom aansluiten. Maar hier gaat dat niet. Mobiele airco's zijn absoluut ondingen. Maar het is het enige wat ik heb. Ben er toch blij mee. 🤔
Met de mobiele museum #airco lukt het om de ruimte zeer stabiel op 25,7 graden te houden. M.a.w; kennelijk wordt er in deze toestand even veel warmte onttrokken aan de ruimte, als er weer terug in gaat, via muren, raam en kieren. Thermostaat? Niet nodig ;-) Compressor draait continu en staat aan sinds ongeveer 8:40.Het totaal aan onderdelen verbruikt zo'n 763 Watt. #homeassistant
@hmblank Super inzichtelijk zo'n warmtecamera. Ik bekijk er ook van alles mee. Zoals vandaag dit toonbeeld van duurzaamheid uit 1992. ;) #warmtepomp #monoblock
"Bij de loodgieter thuis, lekt de kraan", zegt men wel eens. Is hier ook zo. Maar ik heb wél een warmtepomp. Een heus monoblock. En super #duurzaam want ik vermoed dat hij begin jaren 90 gefabriceerd is. Hij gebruikt R22 als koudemiddel. Fun fact, dat spul was minder slecht voor de ozonlaag dan andere koudemiddelen toen. En de GWP is ook nog lager dan R410A; goed bezig! 700 Watt en het lukt hiermee de kamer van 28 graden naar 26 graden te krijgen. Scheelt toch iets. 😎 #hitte #hittegolf #warm

@chrisklomp71 Goed stuk. Ik wist niet dat je een petrolhead was. Kiezen voor het blussen van de brand, in het branden huis, komt ook met keuzes die minder leuk zijn, of anders gezegd; "Niet goed uitkomen". Maar dat moet maar.
Die V8 moet naar het museum. Geluid nog één keer opnemen. Dan een stolp erover. Voor mijn L6 geldt hetzelfde.

Nou vooruit, echt-echt-echt synthetische benzine misschien. Maar oef, dat is een moeilijke en kostbare omweg.

@gup @hmblank Veel valt of staat toch ook met enig afdwingen (en dus tegengas voor de sterke MS lobby voor foute defaults in de EU…)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Duitsland (altijd al dol op normen en standaarden) over een paar jaar .ODF als verplicht te gebruiken formaat gaat afdwingen voor alle overheidsdiensten.
Als dat zo is… dan vind ik dat hoopvol. Comparibiliteitsproblemen lossen we daarna wel op.
In de terugkerende column op nu.nl heeft @jeroenkraan / @jeroenkraan.nl het dit keer over 'aircohatend europa'. https://www.nu.nl/klimaat/6397512/aircohatend-europa-weet-zich-slecht-te-beschermen-tegen-hitte.html
Aircohaters of Aircohaat hebben zich niet echt gegroepeerd (leert snelle SEO analyse op bekende zoekmachine). Maar het fenomeen bestaat. Ik ken ze onder de noemer airco-zeer-kritisch. Ze zitten ook op invloedrijke plekken zoals #milieucentraal . Tuurlijk zijn andere oplossingen vaak beter. Maar men lijkt blind voor de positieve bij-effecten.
'Aircohatend' Europa weet zich slecht te beschermen tegen hitte

In de rubriek De broeikas schrijft klimaatverslaggever Jeroen Kraan iedere zondag over wat hem opvalt. Deze week: nog voor de zomer werd het uitzonderlijk heet in Europa. We krijgen de gevolgen van die steeds verder stijgende temperatuur amper onder controle.

NU
@harld helder. Op de website van Office.eu geven ze aan dat Libreoffice for the tine being ook een prima oplossing is. Ik installeer het wel eens bij mensen die ik help met hun computer-inrichting. Werkt goed.
@harld er is inmiddels echt een markt voor. En dus ontstaat dit. Prima, op zich. Heb jij overigens al een invite gevraagd bij Office.eu ? Ziet er m.i. ook veelbelovend uit. Er stond een artikel over Office.eu in c’t magazine. En ook Tweakers heeft er al over geschreven.
Nieuwe naafkapjes bestellen voor de auto. Prima te doen. Verzendkosten €399. Dan verwacht ik wel dat de koerier met een Roll-Royce voor komt rijden, verdorie!