#stressi pois rentoutumalla..

Katselen todella usein erilaisia alkukantaisten asumustan rakenteluita, autiotalo-ohjelmia ja nyt olen katsellut miten valkovenäläinen pariskunta raivaa ihan räjähtäneestä vanhasta maalaistalosta ja sen pihapiiristä itselleen vapaa-ajanviettopaikkaa, ehkä jopa uutta kotia..

Kun ei itse enää kykene hiki päässä heilumaan pitkiä aikoja, niihin fiiliksiin voi päästä mummelina telkkarin välityksellä..

Hyvää ajankulua autistisille aivoille, jotka tuppaa käymään ylikierroksilla aina yötä päivää..

https://www.youtube.com/watch?v=_b-bKUmntyU

Everyday Life of a Married Couple in the Village: A Barrel, a Greenhouse, and Traditional Soup

YouTube

Pieneltä tuntuva seikka, ääni.. Sepä ei autisminkirjolla olevalle olekkaan mikään pikkujuttu!

#autisminkirjolla #aaniherkkyys #stressi
Mulla on läppärinurkkaus ja klaffipiironki, jossa pöytätason alla on ensin laatikko, sitten sen päällä kehikko, jonka päälle klaffiovi lasketaan. Jumaleissoni mikä räminä ollut kun irtonäppäimistöä naputtelen.

Äsken sitten meni HeRmOt! ihan totaalisesti 😤 Raivasin tason tyhjäksi ja tutkin nostelemalla ja ravistelemalla kaikkia erikseen ja yhdessä.

Nyt on laiteltu ja survottu uretaanisen makuualustan paloja joka kuloon ja väliin ja loppuihan se pirullinen, hermoja raastava ääni! Huh..

Jetzt auch im #stressi

Treffen der BASTA!-Begleitgruppe. Niemand geht allein zum Amt!

Donnerstag 14.05.2026 18-20 Uhr in der Regenbogenfabrik, Lausitzer Straße 21a in Kreuzberg #b1405

https://stressfaktor.squat.net/node/327074

Treffen der BASTA!-Begleitgruppe. Niemand geht allein zum Amt! | Stressfaktor

"Kiitos näistä säännöllisesti, kuin aina oikeaan aikaan tupsahtelevista viesteistä. Ne tuntuvat merkityksellisiltä."

Näin sanoi eräs sähköpostilistani lukija viimeisimmän viestini jälkeen.

Sähköpostilistani on tarkoitettu tukemaan ihmisiä ja antamaan käytännön neuvoja ja uusia näkökulmia mielenterveyden haasteiden ja stressin kanssa selviämiseen.

Saisiko sullekin olla lempeää tukea ja rohkaisua? Listalle liittyjä voi valita tervetuliaisina minikurssin kuormittavan arjen keventämiseen tai äänimaljarentoutuksen.

Tsekkaa savelkulku.fi ja klikkaa sivun ylälaidasta "Kokeile kotona" niin pääset mukaan.

#stressi #mielenterveys #terapia

Tämä 💩aika käy hermoille. Mutta.... Ostin tarpeellisen lampun joka oli pakattu "stressinpoisto"-muoviin. Napsuttelen näitä loppu päivän 😅 #stressi

Lohkottaako?

"Stressin alla taantuminen johtuu siitä, että uupumus häiritsee aivojen etuotsalohkoja. Stressitilassa aikuinen toimii vähän kuin taapero: hän ei pysty keskittymään ja vaihtaa tehtävästä toiseen minuutinkin sisällä." 🗝️

#stressi #tutkimus

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011298984.html

Stressi ja uupumus tekevät aikuisista aikaisempaa lapsellisempia

Nykyisen yhteiskunnan pyörityksessä kuormittunut aikuinen ei välttämättä kykene huolehtimaan itsestään, toteaa aivotutkija Katri Saarikivi.

Helsingin Sanomat

Syyslepoa ja metsäkylpyjä Kaneliluodolla

Kiireinen kiinteistönvälittäjä Angelika on rakentanut yritystään menestyksekkäästi. Kiire jatkuu jatkumistaan niin, että keho juoksee kilpaa aivan itsekseen kohti uupumusta. Kun ei enää muista, onko menossa töihin vai kotiin ja mikä puhelimen salasana olikaan, on onni onnettomuudessa, että kahvilaa pyörittävä velipoika sattuu juuri soittamaan.

Yvonne Ehnin Kaneliluoto-sarjan itsenäinen toinen osa Syyslepoa ja metsäkylpyjä Kaneliluodolla jatkaa saaristolaiselämän […]

https://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/syyslepoa-ja-metsakylpyja-kaneliluodolla/

Voi pissakissa. Stressipissakierteestä ei päästy tällä kertaa eroon Metacamilla ja tulikin ärsytysripuli siitä. Nyt on ripuliin lääkettä ja Tramalia kipulääkkeeksi. Voi myös aloittaa stressaajalle Seronilin... Katsotaan nyt jos päästäisiin Tramalilla tästä yli ettei tarvitsisi päivittäistä lääkettä aloittaa. #kissa #stressi #veterinarymedicine
Ylellä on juttu siitä, miten työelämän stressiä hoidetaan. Botoxilla. Eihän tässä ole mitään järkeä. Hoidetaan oiretta eikä juurisyytä. Henkilö alun alkaen narskuttelee hampaitaan, mutta hoitaakin sitten otsaryppyjään! #työ #stressi #mielenterveys

Jaa että onko ollut viime aikoina kiireitä töissä? No tänään ei, näköjään. 😓

#oura #stressi