@annika This was always curious to me: https://www.punkt.ch/pages/mp02-4g-minimalist-phone-pigeon

I had an MP01 phone from Punkt. and it felt good, despite some annoying gripes in the primitive software.

I think @ruari has a MP02. Did you ever set up Signal integration, Ruari?

#Punkt #PunktMP02 #Signal #dumbphone

MP02 4G Mobile Phone Pigeon

punkt.ch

Huoh. Mä niin halusin tykätä tästä Punktista.
Olin valmis katsomaan läpi sormien huonon akunkeston, satunnaiset jäätymiset, Pigeon(=Signal)-appin laitelinkityksen poistumisen, 5G-yhteensopivuuden puuttumisen, glitchit, naarmuille alttiin maalipinnan yms. Mutta nyt katkesi kamelin selkä. Tää putos mulla ekaa kertaa maahan, ja näytön lasi meni tuhannen sirpaleiksi. Eikä pelkästään ulkokuori, vaan näyttöön tuli kuolleita pikselirivejä ja muita vaurioita. Eli turha tätä on varmaan Sveitsiin lähettää, kun käytännössä tarvii kokonaan uuden luurin. Melkeinpä voisi sanoa että alkoi jo vähän harmittamaan.

Otin pääpuhelimeksi takaisin käyttöön mun Motorola-älypuhelimen, mutta kun seuraa tätä Android-uutisointia, niin en koe tätä pitkällä tähtäimellä sellaiseksi valinnaksi, jota mielelläni käytän. Voisiko Jolla Phonesta olla pelastajaksi? Tietoturvaan ja yksityisyyteen panostava Linux-puhelin kuulostaa kyllä todella hyvältä, ja kotimaisuus on aina plussaa. Tammikuun loppuun asti oli muistaakseni aikaa ennakkotilata...

Meikäläisen "dumb phone era" jäi valitettavan lyhyeksi. Punkt oli ainoa vaihtoehto, jossa yhdistyi mun vaatimukset: hotspot, minimalismi, T9-näppäimistö, Signal-yhteensopivuus. Mutta ei millään tuolla ole väliä, kun laitteen design ei palvele puhelimen konkreettista käyttöä tavallisessa arjessa. Voi miksi ihmeessä tässä piti olla lasinen näyttö, joka on vielä ulkokuoren kanssa samassa tasossa... kun laitteessa ei ole edes kosketusnäyttöä?

Mikään 3310 tämä ei kestävyydeltään todellakaan ole. Eikä myöskään käytettävyydeltä.

No, tulipahan kokeiltua.

#punkt #punktmp02 #dumbphone #degoogle #linux #linuxphone #jolla #jollaphone #signal

Get to know Punkt MP02: A Dumbphone w/Signal for your Privacy.

https://techlore.tv/w/65eiEV4kFVPEJZCbxi4dbP

Get to know Punkt MP02: A Dumbphone w/Signal for your Privacy.

PeerTube

Looking for a #dumbphone with @signalapp support. The Punkt MP02 is the only one I've found so far. Still for sale, beautiful design, but unfortunately: "5th August 2021 - Android and Vendor Platform security updates are no longer provided."

Any other suggestions?

#basicphone #flipphone #punktmp02 #signal #signalapp

#PunktMP02 這個材料品質實在是對不起它的價格啊……