Var en tur i hovedstaden og blippe basiskort i går. Måske skal jeg vente med at brokke mig til næste måned, men her mindre end to uger før rejsekortet angiveligt holder op med at virke, kan det godt undre at der stadig max er én basiskortstander pr. perron på s-togsstationerne. Hvis dét er standarden, skal det nok blive sjovt i myldretiden fremover, når man er tvunget til at tjekke ud og ind hver gang man skifter transportmiddel. Eller bliver alle de gamle rejsekortstandere mon omdannet til basiskortstandere?
Jeg blippede mit kort 10 gange i går, og var hver gang meget påpasselig med at kontrollere at standeren gav det forventede svar: go' rejse, på gensyn, eller fortsat go' rejse. Alligevel mangler der et tjekud på en kortere delstrækning, og den ufuldstændige rejse er takseret til 10 kr. Gad vide hvordan “de” er kommet frem til dét beløb…
Ses om en månedstid, Tjøbenhavn!
Cc: #basiskort, #blipblip, #dot, #hot, #hovedstaden, #rejsekort, #ux