Som jeg har forstået det bliver der væsentligt færre standere til basiskort, fordi alle skal tvinges til at^W^W^W^W hellere vil bruge mobiltelefon-app'en.
Min mor købte et basiskort hos DSBs billetsalg på Hovedbanegården og fik af ekspedienten at vide at det kort er et dårligt produkt(!)
Var en tur i hovedstaden og blippe basiskort i går. Måske skal jeg vente med at brokke mig til næste måned, men her mindre end to uger før rejsekortet angiveligt holder op med at virke, kan det godt undre at der stadig max er én basiskortstander pr. perron på s-togsstationerne. Hvis dét er standarden, skal det nok blive sjovt i myldretiden fremover, når man er tvunget til at tjekke ud og ind hver gang man skifter transportmiddel. Eller bliver alle de gamle rejsekortstandere mon omdannet til basiskortstandere?
Jeg blippede mit kort 10 gange i går, og var hver gang meget påpasselig med at kontrollere at standeren gav det forventede svar: go' rejse, på gensyn, eller fortsat go' rejse. Alligevel mangler der et tjekud på en kortere delstrækning, og den ufuldstændige rejse er takseret til 10 kr. Gad vide hvordan “de” er kommet frem til dét beløb…
Ses om en månedstid, Tjøbenhavn!
Cc: #basiskort, #blipblip, #dot, #hot, #hovedstaden, #rejsekort, #ux
Hoy cumplimos un año. Un año de privacidad, de horas delante de servidores y de algún otro susto.
Gracias a quienes lo usan, lo prueban y lo recomiendan. Vamos a por el segundo año. 🦝