Mastodonda genellikle yazilimci tayfa var, neden acaba 
@sadecerabii şurada 3 5 kişiyiz bari burada sınıflandırma yapmayın 😂 bu arada yazılımcıyım
@mkorkmaz Sıniflandirmadim ama sizinkiler sinıfli gelmis
@sadecerabii biraz öyle olmuş hazır paket yazılımcıyız herhalde
@mkorkmaz Olsun 😺
Teknolojiden anlayan insanlar iyidir
@sadecerabii eh işte bize kadar var teknolojiden anlamamız 😅
@sadecerabii Özellikle yazılımcı olduklarını iddia ediyorlarsa bilemem. Programlama ile ilgili paylaşımlar nedeniyle böyle düşünüyorsan yanılıyor olabilirsin. Mevcut düzen ve tüketim alışkanlıklarıyla bir maymun ya da kurbağa rahatça içerik tüketir hale geldi. Programlamaya dair ilgi ve paylaşımlar bağımlı bir tüketiciden çok bir özgür yazılım kullanıcısı olmakla ilgili olabilir. Bence burası için büyük oranda böyle. Bence her insan bilişim konusunda bilinçlenmeli. Ben de yazılımcı değilim.
@sadecerabii kanka burada bir anket yaptım, yapay zeka kullanımı üzerine, 8 yanıttan 4'ü "hiç kullanmadım, fikrim yok" dedi.
@safruhani ben de 800 kişinin tamamina tusky kullanmayı ve masto taymini düzenlemeyi öğretirken, çoğunluğun yazilimci ya da yazılım ile ilgilendiğini öğrenmiştim.
@safruhani ve %50 de büyük bi kitle 🥹ama 8 kisicik azmış dur ben de anket yapayım ama farklı
@sadecerabii
Merhaba. Konu biraz eski ama yeniden paylaştığınıza göre düşünceniz güncel. Yazılımcılar da var evet ama genelde özgür yazılım yanlıları var. Kapalı kaynak kodlu sahipli yazılımlar yerine açık kaynak kodlu özgür yazılımı yeğlemek için biraz bilişim okuryazarlığı gerekiyor. Bu da yazılımcı olmayanların böyle değerlendirilmesine neden olabiliyor.
@faradundamarti merhabalar, efendiimmm
@sadecerabii
Kendi adıma iyi ki açık kaynak kodlu özgür yazılımla tanıştım diye düşünüyorum. Meslektaşlarım bilgisayarlarına format atmak için bilgisayarcıları gezerken, ben mandrake mi kursam pardus mu kursam, en düşük ram gereksinimi olan hangi dağılım diye araştırıyordum. İlk pardusu 25 KB/ saniye ile indirmiştim. Kurduğumda ne kadar mutlu olmuştum.
@faradundamarti Bu terimlere pek hakim değilim. Evet düşüncem güncel olduğu ve cevap bulamadığım için yeniden gönderdim. Cevabınız ve ilginiz için teşekkür ederim 🤍
Özgür yazılım nedir? - Özgür Yazılım Derneği

Özgür yazılım nedir, nereden çıktı, nasıl gelişti? Özgür yazılımı kim ortaya attı? Özgür yazılım satılabilir mi?

Özgür Yazılım Derneği
@faradundamarti yazılım olayını en hızlı ve kolay nasıl öğrenebilirim ve nereden başlamam gerekiyor acaba?
Kaynak için de teşekkür ederim🤗 Masto'yu boşuna sevmedik
@sadecerabii
1 sene sonra sizi tekrardan burada görmek ne güzel Hocam. Hoşgeldiniz.
@hasanyildiz Hosbuldum, çok özlemişim. Bu aralar yazılıma taktım kafayı ve burası bi anda aklıma geldi. Sizi burada bulmak da harika oldu🤗
@sadecerabii
Bir anda yok oldunuz diye sizi de kara listeye eklemek üzereydik Hocam. Arada bir burada sohbet ettiğimiz hesapların en son aktifliğine bakıyorum. Tekrardan görmediğimiz insanların olduğunu bilmek üzüyor bizi. Bir çok Abimiz ve ablamız var maalesef.