Europeiske #bilprodusenter ville ikke være med på skiftet, #oljeindustrien nyter godt av særdeles gode ordninger og motstand mot #fornybar energi har blitt en politisk markør. Det er feminint å favorisere fornybar energi og #omstilling, samtidig som det fremstilles som #naturfiendtlig

Dermed vinner #Kina uten noen match.
https://www.aftenposten.no/shared/meninger/kommentar/i/j0Ozvz/et-tomt-batteri-er-bare-trist?pwsig2=c1f35e0afb8c8902a98694b10e5d329dbc8042db95c72cf2a9827728f2511b7c_1778415729_RGFn

Et tomt batteri er bare trist

Konkursen for batterifabrikken Morrow er et dårlig tegn.

Aftenposten