Hvis det ikke står noe om kostnad på ombyggingen av Gardemoen så regner jeg med at det blir dyrt
> Hva utbyggingen vil koste, sier #Avinors pressemelding ingenting om.
Hvis det ikke står noe om kostnad på ombyggingen av Gardemoen så regner jeg med at det blir dyrt
> Hva utbyggingen vil koste, sier #Avinors pressemelding ingenting om.
Sparkering på #Røros lufthavn
Samferdelsinfrastruktur basert på at folk drikker mest mulig sprit er ikke levedyktig i lengden:
> De siste årene er det gjort endringer i #taxfree-ordningen. Du kan ikke lenger bytte tobakkskvoten til vin. Tobakkskvoten er senere halvert. Med dette taper #Avinor om lag 400 millioner kroner i året. Vi forholder oss også til disse politiske endringene, men konsekvensene må håndteres, og det er det vi holder på med nå.
https://www.nrk.no/ytring/avinormodellen-ma-forbedres_-ikke-fjernes-1.16660884
@sorenhave @Halsevesenet I norsk kontekst må #Avinor sin lobbyvirksomhet forståes, i det kanskje litt uforståelige for en danske, at regionflysamferdsel finansieres vha. tax-free.
Avinor driver her med lobby mot Statsbudsjett-endringer som rokker ved dette. Når Avinor sier de ikke blir finansiert over Statsbudsjettet så er vel ikke det helt riktig for å si det slik.
Årsaken er at #Avinor, som en drøss av andre offentlige selskap, elsker å ha en drøss med domenenavn fordi en leder/mellomleder hadde en fiks idé så de stanger nå mot 100 domener.
https://www.norid.no/no/domeneoppslag/oppslagstjeneste/?query=985198292
Apropos #Avinor sin lobbynettside for det de kaller #avinormodellen https://web.archive.org/web/20230906165016/https://www.avinormodellen.no/ så sier https://www.norid.no/no/domeneoppslag/oppslagstjeneste/?query=avinormodellen.no
> Abonnenten til dette domenet er en privatperson og oppslagstjenesten gir dermed begrenset med informasjon
For en flott sak! Widerøe, Avinor og Dyreparken i Kristiansand stiller opp for å gi kreftsyke barn ved St. Olavs hospital en drømmedag i Dyreparken.
#Norsktut #Allheimen #Kreftsykebarn #Widerøe #Avinor #Dyreparken
Etter å ha donert flere titalls batteripakker jeg har funnet i søpla (og testet) til Hvite busser 2022, som hjelper flyktninger fra Ukraina, så er det tragisk å se at #Avinor kaster 20 000 av dem hvert år! Det er folk som trenger disse for å kunne holde kontakt med engstelig familie i forferdelige situasjoner, og det hadde vært så lett å gi dem bort!
For ikke å snakke om fotavtrykket på miljø, klima og arbeidere av å produsere slike batterier. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76M0WW/avinor-kaster-over-20-000-powerbanker-i-aaret-som-er-pakket-i-innsjekket-bagasje #NorskTut