metkcom 🏹

@metkcom
452 Followers
210 Following
5.5K Posts
🎙️ Maker podcast: Wat moeten we met onze Kees? 🔻
👂🏻 Nu te beluisteren in je favoriete podcastapp!
💻 https://met-k.com
👨🏻‍🦽 https://met-k.com/iedereen-spe...
🔥 Petitie #Digid: https://actie.degoedezaak.org/petitions/stop-de-amerikaanse-overname-digid
🍀 Hendrica: https://tinyurl.com/36bzc5pz
🏠 070
*Toots are my own*
bloghttps://met-k.com
mijn boekenhttps://met-k.com/boeken
Iedereen speelthttps://iedereenspeelt.nl
een hittegolf én opvliegers. crazy.

🚨 Een hitteplan klinkt als een duidelijke maatregel op papier.

Translation button below site 👇

https://www.met-k.com/2026/06/24/hitteplan/ #heatwave #europe #netherlands #blog #blogging #weather

Gisteren sprak ik iemand over het sociaal geaccepteerde groepsmens zijn en het in gezelschap zijn van mensen die altijd veel praten, extravert zijn en veel aandacht vragen. De gesprekken zijn uitvoerig, lang en intens. Het lijkt erop dat als je zo niet bent, geen energie haalt uit gesprekken voeren, ideeën hardop uitwisselt en veel in gezelschappen verkeert, er iets mis met je is.

Translation button below site. 👇

https://www.met-k.com/2026/06/23/sociaal-geaccepteerd/ #social #group #blog #blogging #introvert

De angst dat een ander iets krijgt wat jij zelf ook had kunnen hebben. Of dat jij iets misloopt, ook al heb je het misschien niet echt nodig, maar waarvan het gevoel bestaat dat je er recht op hebt.

https://www.met-k.com/2026/06/20/hoe-sta-ik-hierin/ #blog

😂

Of het een airco of een parkeerplek is: er lijkt iets anders onder te zitten. De angst dat een ander iets krijgt wat jij zelf ook had kunnen hebben.

Translation button below site 👇

https://www.met-k.com/2026/06/20/hoe-sta-ik-hierin/ #burenruzie #airco #VVE #blog #blogging

❤️ Baas opvangorganisatie COA: ‘Er is géén gebrek aan opvangplekken, er is een gebrek aan wil’.
,,Vaak willen bestuurders wel. Maar je merkt dat sommige gemeenteraden en inwoners ertegen zijn. Zodra de schreeuwers verdwijnen, komen de vrijwilligers. Die komen altijd later, omdat ze in het begin hun stem niet durven te laten horen. En dan is het vaak hartverwarmend hoeveel steun we krijgen. Dat hoor je veel minder in het nieuws, maar is óók de realiteit.”
https://www.ed.nl/politiek/baas-opvangorganisatie-coa-er-is-geen-gebrek-aan-opvangplekken-er-is-een-gebrek-aan-wil~aaa70631/
Baas opvangorganisatie COA: ‘Er is géén gebrek aan opvangplekken, er is een gebrek aan wil’

Stevent de asielopvang af op een code zwart? De komende drie weken zijn bepalend voor het verloop van de asielzomer. De baas van opvangorganisatie COA maakt zich zorgen. Joeri Kapteijns komt eind van de zomer achtduizend opvangplekken tekort. „Als die plekken er niet komen, gaan we een ingewikkelde zomer tegemoet.”

ed.nl

Cloudbedrijf Solvinity gaat in beroep tegen het verbod op de overname van het Amerikaanse bedrijf Kyndryl. What a surprise.
De indieners hebben gevraagd om de zaak achter gesloten deuren te laten behandelen(!). De rechtbank heeft dit verzoek afgewezen. Lees hier meer:

https://www.met-k.com/2026/06/17/solvinity-gaat-in-beroep/ Translation button below site. #Solvinity #digid #Kyndryl