❤️ Baas opvangorganisatie COA: ‘Er is géén gebrek aan opvangplekken, er is een gebrek aan wil’.
,,Vaak willen bestuurders wel. Maar je merkt dat sommige gemeenteraden en inwoners ertegen zijn. Zodra de schreeuwers verdwijnen, komen de vrijwilligers. Die komen altijd later, omdat ze in het begin hun stem niet durven te laten horen. En dan is het vaak hartverwarmend hoeveel steun we krijgen. Dat hoor je veel minder in het nieuws, maar is óók de realiteit.”
https://www.ed.nl/politiek/baas-opvangorganisatie-coa-er-is-geen-gebrek-aan-opvangplekken-er-is-een-gebrek-aan-wil~aaa70631/
,,Vaak willen bestuurders wel. Maar je merkt dat sommige gemeenteraden en inwoners ertegen zijn. Zodra de schreeuwers verdwijnen, komen de vrijwilligers. Die komen altijd later, omdat ze in het begin hun stem niet durven te laten horen. En dan is het vaak hartverwarmend hoeveel steun we krijgen. Dat hoor je veel minder in het nieuws, maar is óók de realiteit.”
https://www.ed.nl/politiek/baas-opvangorganisatie-coa-er-is-geen-gebrek-aan-opvangplekken-er-is-een-gebrek-aan-wil~aaa70631/

Baas opvangorganisatie COA: ‘Er is géén gebrek aan opvangplekken, er is een gebrek aan wil’
Stevent de asielopvang af op een code zwart? De komende drie weken zijn bepalend voor het verloop van de asielzomer. De baas van opvangorganisatie COA maakt zich zorgen. Joeri Kapteijns komt eind van de zomer achtduizend opvangplekken tekort. „Als die plekken er niet komen, gaan we een ingewikkelde zomer tegemoet.”
