@keesjanb
Mijn buitenunit voor 2 airco's is zelfs met deze hitte niet hoorbaar.
Gewoon een stil merk kopen, de buitenunit trillingsvrij laten installeren en een geluidswerende omkasting laten plaatsen.
Een perfecte manier om de elektriciteit van de zonnepanelen te gebruiken.
Samen met rolluiken en HR++ glas blijft het in de woonkamer en slaapkamer 21Β°C bij een buitentemperatuur van 37Β°C.
@keesjanb
Huidige airco-combi: Mitsubishi Heavy Industries
Mocht ik ooit gaan verhuizen, dan ga ik waarschijnlijk voor het duurdere merk Daikin.
Redenen:
Betere thermostaat en WIFI (voor bediening met app op telefoon i.p.v. afstandsbediening en Domoticz)
N.b. De kwaliteit van de installateur en het onderhoudsabonnement zijn minstens zo belangrijk.
Voor Vlaanderen heb ik geen advies.
Maar voor Noord-Nederland:
Wij hebben ZPN (https://zpn.nl/airco/)
Voor VVE's zie: https://zpn.nl/zakelijke-airco-voor-woningcorporaties/