Pen

@pentaan2
11 Followers
13 Following
574 Posts
RTV Noord peilt hoe we aankijken tegen twee kerncentrales in Eemshaven. Tot mijn verbijstering is op dit moment nog 30% voor. Wat zijn dat voor malloten? Verkeerd gelezen? (negatieve vraagstelling kan verwarring scheppen) of ze wonen in de Randstad? Ik ben nog geen Groninger tegengekomen die die krengen hier wil hebben. Maar om te voorkomen dat Den Haag straks beweert dat 'het volk' in Groningen vóór kernwapens is: jullie mogen ook stemmen, als je tegen bent. https://www.rtvnoord.nl/meningen/1415271/lopend-vuur-wat-mij-betreft-komen-er-geen-kerncentrales-in-groningen?at_medium=sharing&at_campaign=sharedArticle&at_campaign_group=copied_url
Lopend Vuur: Wat mij betreft komen er geen kerncentrales in Groningen

De discussie over de komst van een kerncentrale naar onze provincie is sinds vorige week terug. Wat het kabinet betreft zijn er, na onderzoek, twee locaties overgebleven voor de bouw van twee kerncentrales: Terneuzen en de Eemshaven.

RTV Noord
Gisteren weer meer geleerd hoe slecht we met dieren omgaan in Nederland. Kinderboerderijen lijken zo leuk en gezellig, maar ondertussen gaan de meeste jonge dieren die in het voorjaar geboren worden later dat jaar onverbiddelijk naar de slacht.
Er zijn nu slechts 8 kinderboerderijen in Nederland die echt diervriendelijk zijn, waar de dieren ook oud mogen worden.
Lees meer hierover bij: https://www.diervriendelijkekinderboerderijen.nl/dieronvriendelijk-fokbeleid/
Dieronvriendelijk fokbeleid - Diervriendelijke kinderboerderijen

Diervriendelijke kinderboerderijen -

Did you know that Microsoft applied for a permit for a warehouse in southern Sweden - and once they had built the "warehouse" they declared they were going to host a datacenter there with diesel backup generators?

I mean, we hear this happening all the time and so let's hate on data centers, right?

The difference is that this is Sweden, and we don't accept that shit. They were not allowed to run their diesel generators, had to purchase battery power instead and in the end they closed the data center down since they couldn't win this fight.

That's how you deal with it.

(They are now using other datacenters in other locations in Sweden, fully compliant with the laws, with renewable energy and not using water for cooling as far as I can see)

Alexs Zakkas van de Haagse Hogeschool met een zeer sprekend voorbeeld hoe fundamenteel problematisch BigTech is:
"Hey CoPilot, doe eens een slide in onze huisstijl met de tekst 'No War' "

CoPilot: nee.

#CoPilot #BigTech #Microsoft #War #DigitaleSoevereiniteit #UU #utrecht

😡 Om nieuwe, strengere tabakswetten te beïnvloeden maakt tabaksfabrikant Philip Morris op slinkse wijze gebruik van AI. Bijna driekwart van de Nederlandse reacties erop (zogeheten publieksconsultatie) is volledig door AI geschreven.
Met een tekstgenerator van Philip Morris.
https://nos.nl/artikel/2620686-tabaksgigant-laat-ai-publieksreacties-schrijven-tegen-strengere-eu-regels-dit-is-valsspelen

Pure kwaadaardigheid. AI maakt meer kapot dan je lief is.

Tabaksgigant laat AI 'publieksreacties' schrijven tegen strengere EU-regels: 'Dit is valsspelen'

De EU werkt aan strengere regels voor vapes en e-sigaretten. Philip Morris helpt burgers daar bezwaar tegen te maken.

Oh oh oh. @Nieuwsuur_online laat zich gewillig als datacenterpropagandaorgel bespelen: “In Amerika lopen ze voor met investeringen in en bouw van datacenters! EU moet ook!!11!!!!

Kijk eens naar de ROI op AI, met name de LLM’s waar die enorme groei op gebaseerd is. Die is er niet. Geen van de bedrijven maakt winst, behalve de chipmakers. Sterker: voor winst is met de huidige hoeveelheid geïnvesteerd geld een economisch wonder nodig. Trap niet in het boosternarratief.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2620589-europa-loopt-ver-achter-in-ai-race-en-de-doemscenario-s-komen-nu-al-uit

Europa loopt ver achter in AI-race en de doemscenario's komen nu al uit

Eerder dan experts verwachtten, probeert Amerika AI-technieken voor zichzelf te houden. Dat legt Europa's afhankelijkheid pijnlijk bloot.

Datacenter dat had beloofd geen water uit de Colorado-rivier te gebruiken, eist nu 260 miljoen gallon per jaar

https://www.yahoo.com/news/us/articles/data-center-vowed-avoid-colorado-143900694.html

Data center that vowed to avoid Colorado River water is now suing for 260 million gallons per year

The volume is about the same as the yearly water needs of roughly 7,300 Imperial County residents.

Yahoo News

Intimidatie, overlast en geweld. Zelfbenoemde “burgerwachten” die mensen onterecht verdacht maken, enkel omdat ze van kleur zijn.

Dit is geen onschuldig protest, maar onversneden racisme.

De overheid dient een keiharde grens te trekken.

Onze Kamervragen.👇🏼

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2026Z14744&did=2026D33027