Sveriges myndigheter i ett nötskal 😑

"Microsoft fick vara med i arbetsgrupp hos Trafikverket"

https://www.sverigesradio.se/artikel/microsoft-i-trafikverkets-arbetsgrupp-om-molnval

Varför inte bjuda in Huawei nĂ€r vi Ă€ndĂ„ hĂ„ller pĂ„ ... 🧐 đŸ€” Det kanske finns nĂ„gon Nordkoreansk leverantör vi kan anvĂ€nda ocksĂ„.

#sverige #eu #svpol #cybersec #cybersecurity #dataskydd #dataprotection #gdpr #microsoft #trafikverket

@joho enig. Sjukt olÀmpligt och kladdigt. Inte snyggt!

@joho
Det pÄminner om en statlig organisation för ett par Är sedan, som tog in en Sharepoint konsult för att utreda vilket system de skulle köpa in.

Underligt nog föreslog han Sharepoint...

@sintrenton Det mest tragiska Ă€r att jag inte ens Ă€r förvĂ„nad 😑

Svensk politik och offentlig förvaltning Àr sÄ tragiskt och fundamentalt trasig.

Inkompetens och korruption breder ut sig och Sverige Àr mest intresserat av att fÄ kalla sig en "HumanitÀr stormakt".

Att skydda sina medborgare, förvalta varje skattekrona till det bÀsta och att göra vÀgval som har vetenskaplig och juridisk grund, det Àr inget för oss.

@joho VĂ€lkommen till bananmonarkin Lattelallarland...
Jag vet, visst, alla kan inte greppa Àven det mest fundamentala aspekterna utav till exempel det digitala samhÀllet, men ignoransen bland vÄra politiker verkar vara dÄnande. Eller sÄ Àr de vÀllobbade.