Hei #maanpuolustus -kiinnostuneet, laittakaas muistiin: se #MPK n #sotapeli -kurssi tulee taas. 6-8.2. on kouluttajakurssi ja 20-22.3.2026 varsinainen kurssi. Voin lämpimästi suositella molempia! Hyvin hyödyllisiä itse kullekin. Ei löydy vielä harjoituskalenterista, mutta tulee varmasti sinnekin.

Muistuipa mieleeni…

Aikamoinen #munkki
Syyskuun lopussa pelattiin Lontoossa sotapeliä. Viikon päästä naarattiin merikaapelit ja kaasuputki meni mäsäksi?

https://www.theguardian.com/politics/2023/sep/30/what-would-happen-if-russia-invaded-finland-i-went-to-a-giant-war-game-in-london-to-find-out?CMP=Share_iOSApp_Other

#Venäjä #Kiina #Sotapeli

What would happen if Russia invaded Finland? I went to a giant war game in London to find out

Here, military personnel, Nato staff and others are facing off in a simulation. The winners? Those who stop the world plunging into catastrophe. The losers? Us, if they get it wrong

The Guardian