1 van de lekkerste vruchten uit de moestuin is toch wel de aardbei. De rommel die in de winkel en op de markt te koop is valt volledig in het niet bij de smaak van een rijpe aardbei. De twee zijn onvergelijkbaar. En alleen de moestuinder weet dat. Gelukkig, want wat niet weet, wat niet deert, of ook, wat de neus niet ruikt of het oog niet ziet, wat het hart niet deert. En eigenlijk geldt dat voor vrijwel alles om het individu heen. Overheidshandelen, oorlogen, vreemdgaan, door rood licht rijden, bellen op de fatfiets. De aardbei is een meester in het vermommen, in de supermarkt smaakt hij naar niets, vers uit de tuin weet je niet wat je overkomt wanneer je hem in je mond steekt. En dan nog vooral het ras ´Mieze Schindler´... Ik teel die nu zo´n 45 jaar en kan me een leven zonder die specifieke aardbei nauwelijks meer voorstellen. Het is even hard werken van half mei tot half juni maar dan heb je de hele winter door een fruitshake in de ochtend zeg...;) #mijnmoestuin #moestuin #dagelijks #aardbei

