Heks med opfordring: Drop hekseafbrænding og nøjes med hyggen
https://feddit.dk/post/22838548

Heks med opfordring: Drop hekseafbrænding og nøjes med hyggen - Feddit.dk
Er jeg den eneste der er ved at kaste en lille smule op over hvordan medierne
ikke kan dække noget som helst uden at have et “offer”? Om det så er den eneste
person i verden der har en allergi over at bladene falder af træerne skal
historien sættes op som at efteråret er en krænkelse af den person.
[2026-06-22] Kulturmandag - Feddit.dk
Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt –
eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser
nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En
film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden?
🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd
oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl
6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab,
så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]]
[@[email protected]] .
[2026-06-19] Fri snak fredag - Feddit.dk
Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.
Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead]
hver fredag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på
et fælleskab, så skriv til @[email protected]
[/u/[email protected]] [@[email protected]] . God weekend!
Virksomhedspraktik softwareudvikling
https://feddit.dk/post/22672052
Virksomhedspraktik softwareudvikling - Feddit.dk
Nogen der ved hvilke IT-virksomheder der tager virksomhedspraktikanter indenfor
softwareudvikling? Gerne i region hovedstaden
[2026-06-15] Kulturmandag - Feddit.dk
Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt –
eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser
nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En
film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden?
🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd
oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl
6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab,
så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]]
[@[email protected]] .
[2026-06-12] Fri snak fredag - Feddit.dk
Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.
Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead]
hver fredag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på
et fælleskab, så skriv til @[email protected]
[/u/[email protected]] [@[email protected]] . God weekend!
[2026-06-08] Kulturmandag - Feddit.dk
Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt –
eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser
nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En
film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden?
🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd
oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl
6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab,
så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]]
[@[email protected]] .
IT-sikkerhed eller softwareudvikling
https://feddit.dk/post/22463495
IT-sikkerhed eller softwareudvikling - Feddit.dk
Jeg blev uddannet softwareudvikler for 6 mdr. siden. Det tog ca. 1,5 md. at
udvikle mit hovedprojekt, og genskabte det på 1 enkelt dag med lovable. Om folk
vil det eller ej, så vil agent baseret udvikling, hvis det ikke allerede har
gjort det, være dominerende indenfor softwareudvikling. Agenter vil også på et
tidspunkt have parametre nok til at kunne analysere og refactor store systemer.
Det vil sætte almindelige mennesker, uden teknisk erfaring, i stand til at
udvikle deres egne systemer, og derved er softwareudvikler ens rolle død. Der
sætter mig, ligesom så mange andre i et dilemma om ens fremtidige udvikling og
muligheder. Jeg kan forestille mig at der går længere tid før AI vil kan
udkonkurrere mennesket i IT-sikkerhed, men ellers ser jeg udelukkende en fremtid
i at kunne give de bedste prompts til en AI. Hvor skal man dog begive sig hen?
Spændt på job - Feddit.dk
Jeg har været til en jobsamtale der gik rigtig godt. Jeg fik et rigtig godt
indtryk af stedet, og føler de fik et rigtig godt indtryk af mig. Nu sidder jeg
så her, og tænker om der er mere jeg kan gøre. Jeg kan egentlig ikke komme i
tanke om nogen spørgsmål jeg kan stille da jeg er nyuddannet, og vil ikke stille
spørgsmål bare for at stille spørgsmål, fordi det for mig, hvis jeg sad i en
leders position, ville blive provokeret af at kandidater ringede ind og virker
desperate over at få et job. Derfor spørger jeg jer om der er noget jeg kan
gøre, eller skal jeg bare “wait it out?”