Heks med opfordring: Drop hekseafbrænding og nøjes med hyggen

https://feddit.dk/post/22838548

Heks med opfordring: Drop hekseafbrænding og nøjes med hyggen - Feddit.dk

Er jeg den eneste der er ved at kaste en lille smule op over hvordan medierne ikke kan dække noget som helst uden at have et “offer”? Om det så er den eneste person i verden der har en allergi over at bladene falder af træerne skal historien sættes op som at efteråret er en krænkelse af den person.

[2026-06-22] Kulturmandag

https://feddit.dk/post/22812121

[2026-06-22] Kulturmandag - Feddit.dk

Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]] [@[email protected]] .

[2026-06-19] Fri snak fredag

https://feddit.dk/post/22739315

[2026-06-19] Fri snak fredag - Feddit.dk

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet. Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver fredag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]] [@[email protected]] . God weekend!

Virksomhedspraktik softwareudvikling

https://feddit.dk/post/22672052

Virksomhedspraktik softwareudvikling - Feddit.dk

Nogen der ved hvilke IT-virksomheder der tager virksomhedspraktikanter indenfor softwareudvikling? Gerne i region hovedstaden

[2026-06-15] Kulturmandag

https://feddit.dk/post/22642353

[2026-06-15] Kulturmandag - Feddit.dk

Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]] [@[email protected]] .

[2026-06-12] Fri snak fredag

https://feddit.dk/post/22566205

[2026-06-12] Fri snak fredag - Feddit.dk

Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet. Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver fredag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]] [@[email protected]] . God weekend!

I anledning af fars dag

https://feddit.dk/post/22484529

[2026-06-08] Kulturmandag

https://feddit.dk/post/22468440

[2026-06-08] Kulturmandag - Feddit.dk

Velkommen til Kulturmandag! Her deler vi hvad vi har set, læst, spillet, hørt – eller bare oplevet med hjertet åbent og hovedet halvt på skrå. Ingen anmeldelser nødvendige, bare din ufiltrerede oplevelse af kultur i bredeste forstand. 🎬 En film der rørte dig? 📚 En bog du ikke kunne slippe? 🎮 Et spil der sugede tiden? 🌿 Eller måske bare en tur i skoven med en guldsmed som wingman? Denne tråd oprettes automatisk af botten [https://github.com/db0/pythorhead] hver mandag kl 6. Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] [/u/[email protected]] [@[email protected]] .

IT-sikkerhed eller softwareudvikling

https://feddit.dk/post/22463495

IT-sikkerhed eller softwareudvikling - Feddit.dk

Jeg blev uddannet softwareudvikler for 6 mdr. siden. Det tog ca. 1,5 md. at udvikle mit hovedprojekt, og genskabte det på 1 enkelt dag med lovable. Om folk vil det eller ej, så vil agent baseret udvikling, hvis det ikke allerede har gjort det, være dominerende indenfor softwareudvikling. Agenter vil også på et tidspunkt have parametre nok til at kunne analysere og refactor store systemer. Det vil sætte almindelige mennesker, uden teknisk erfaring, i stand til at udvikle deres egne systemer, og derved er softwareudvikler ens rolle død. Der sætter mig, ligesom så mange andre i et dilemma om ens fremtidige udvikling og muligheder. Jeg kan forestille mig at der går længere tid før AI vil kan udkonkurrere mennesket i IT-sikkerhed, men ellers ser jeg udelukkende en fremtid i at kunne give de bedste prompts til en AI. Hvor skal man dog begive sig hen?

Spændt på job - Feddit.dk

Jeg har været til en jobsamtale der gik rigtig godt. Jeg fik et rigtig godt indtryk af stedet, og føler de fik et rigtig godt indtryk af mig. Nu sidder jeg så her, og tænker om der er mere jeg kan gøre. Jeg kan egentlig ikke komme i tanke om nogen spørgsmål jeg kan stille da jeg er nyuddannet, og vil ikke stille spørgsmål bare for at stille spørgsmål, fordi det for mig, hvis jeg sad i en leders position, ville blive provokeret af at kandidater ringede ind og virker desperate over at få et job. Derfor spørger jeg jer om der er noget jeg kan gøre, eller skal jeg bare “wait it out?”