"Staten har menat att vi ska behöva anpassa oss till någon sorts europeisk miniminivå för rättighetsskyddet, och därmed måste acceptera till exempel italienska eller grekiska handläggningstider i Sverige.
Det är inte rimligt – och i förlängningen vore det en underminering av hela fri- och rättighetsskyddet i Sverige"
Staten frias i Högsta domstolen – två års väntan på myndighetsbeslut var ”skälig tid”
https://centrumforrattvisa.se/staten-frias-i-hogsta-domstolen-tva-ars-vantan-pa-myndighetsbeslut-var-skalig-tid/

Staten frias i Högsta domstolen – två års väntan på myndighetsbeslut var ”skälig tid” - Centrum för rättvisa
– Det känns obegripligt. Hur kan Högsta domstolen tycka att det är "skäligt" att en myndighet håller någon på halster i nästan två år? säger Sofia Sundström. Sofia Sundström fick vänta i mer än ett år och elva månader på att Länsstyrelsen i Stockholm skulle hantera hennes ärende om strandskyddsdispens. När…