#Regjeringen utelukker #biodrivstoff fra omstilling i offshorenæringen. Biodrivstoff kan medføre rydding av regnskog, så det er jo ikke helt ubegrunnet.

Men Regjeringen vil da tvinge omstillingene inn på #hydrogen og #amoniakk. Det vil kreve utbygging av mer energi om dette skal skje med med spalting av vann. Men den egentlge planen er kanskje reformering av #naturgass?

https://www.nettavisen.no/nyheter/regjeringens-promillekutt-koster-gigantsum/s/5-95-3043285

Regjeringens promillekutt koster gigantsum

Norge velger det dyrest mulige alternativet for å kutte utslipp fra skipene i offshorenæringen.

Mediehuset Nettavisen
Vet du hva du fyller på tanken? Regjeringen vil åpne opp for såkalt konvensjonelt #biodrivstoff som kan medføre #avskoging. Men dett3 vil vel naturvernere stoppe dette ikke sant? #norsktut #naturvern
https://e24.no/energi-og-klima/i/PpazW6/regjeringen-vurderer-hoey-bruk-av-omstridt-drivstoff
Regjeringen vurderer høy bruk av omstridt drivstoff

– Som å fylle orangutang på tanken, sier Regnskogsfondet.