Miksi ihmisen pitää kokea syyllisyyden tunnetta aivan turhista asioista? Kuten vaikka kun varaa kampaamoajan eri ihmiseltä kuin yleensä, nii tulee selittelyn tarve miksi. Ihan kuin olisi pettänyt jonkum ääneen sanomattoman lojaliteetin, vaikka ketään ei oikesti varmaankaan kiinnosta. #ylisyyllistyminen #arki

Laiskan keski-ikäisen ois pitänyt ostaa ennakkolippu, jotta olisi saanut ruhonsa liikkeelle Annikille. Nyt onkin ilmaantunut pakollisia kuvioita . Puoliso ja auto poistuvat huomenna pitkälle reissulle kalaan -> kissanhiekkaa raahattava ja parisuhdeaikaa vietettävä, ei nyt vaan kerkeä monta asiaa vapaapäivänä, vaikka joku muu kyllä kerkeäisi ja viipaloisi tämänkin päivän parin tunnin pätkiin. Olen todella huono sietämään vapaa-ajan kellottamista (esim. tiettyyn aikaan sidottuja harrastuksia). Töissä on esim. aspassa tunnin välein roolin vaihto ja selviän siitä, kun on pakko, muuten olen aina vähän myöhässä. Antakaa mun vaan olla ja möllöttää, kiitos….

Mutta menkää muut ihmeessä, sade-ennustekin on vähän kuivunut!

#arki #viikonloppu #kulttuuri #aikataulut

Tauti jatkuu, tänään kaksi viikkoa täynnä. Jaksoin pyöräillä ruokakauppaan ja takaisin & laittaa einesruokaa (Rootyn perunamuusia ja Apetitin kasvisjauhis chrispy chick -pihvejä). Sitten iski uupumus ja lakosin yskimään sänkyyn.
#arki #flunssa

Käki kukkui eilen Kangasalla!
Olin tänään ekaa kertaa ulkona viime maanantain jälkeen. Kävelin ruokakauppaan ja takaisin. Olen edelleen hengissä. Ehkä tämä tästä.
Katsoin Flown. Musta kissa oli tarpeeksi kissa ja koirat tyhmiä.
Olen puolessa välissä Dodie Bellamyn Kun sairailla on kaikki valta -kirjaa. Tekoäly ei voisi kirjoittaa näin.
Kuuntelin Uuden Jutun artikkelin aikuisista ja lapsista. Kerrankin näkyy se, mitä olen nähnyt vaikka kummipojan perheessä. Saat itsekin kuunnella tästä https://www.uusijuttu.fi/juttu/sYex4UKr-mV2QIzvk-df21b Sopii tähän viikonloppuun.

#mitäkuuluu #flunssa #arki

Sinua sinua rakastan. Lapset tuovat elämään tulvan rakkautta. Pitäisikö siitä puhua enemmän?

"Voikko vielä hetken hiputtaa?" Voin, koska mikään ei ole niin tärkeää.

Uusi Juttu

Tein mango-mandariini-lime-banaani-viinirypäle-smoothieta, ja kohteliaana ihmisenä tarjoilin sitä myös pöytäliinalleni, matolleni, paidalleni, housuilleni ja tossuilleni.

En tiedä, mitä siitä pitivät, itse tykkään kyllä.

#HUPS! #autismi #KarkeaMotorinenKömpelyys #kömpelyys #arki #arjenhallinta #elämänhallinta #elämä #smoothie

#HannaVinkkaa:

Ennen kuin ravistat mehukeittotölkkiä, sulje korkki.

#HUPS! #autismi #arjenhallinta #elämänhallinta #elämä #arki #ruoka #mehukeitto #sotku

Tää viikko on ollu ihan vaan normiviikko monilta osin, mutta miksi nääkin välillä tuntuu raskaammilta.

Toki oon myös ihmisenä vähän semmonen, että jos en saa nukuttua yhtä yötä hyvin niin kaikki on pilalla, mukaan lukien koko mennyt viikko. Isossa kuvassa aika mitätön juttu. Etiäpäin! 🤟🏻

#uni #arki

Ohhoh. Töitten jälkeen larppaan keskiluokkaa juomalla taidemuseon kahvilassa valkoviiniä ja yritän löytää edes yhden positiivisen uutisen. Joku tunnistanee maiseman. (P.S. Kovin pelkistetty ja graafinen taide ei puhuttele)
#arki #siirtymä #kulttuuri

Olin taas se #autisti, joka ei voinut olla kommentoimatta havaitsemaansa kaksinaismoralismia, vaikka tiedän kokemuksesta, että pääasiassa tästä seuraa vain paskaa niskaan. Koska nenttien sosiaalinen peli ja "säännöt". Ja piittaamattomuus sitä omaa kaksinaismoralismiaan kohtaan.

#Kaksinaismoralismi vain on yksi niitä eniten tälle autistille aivokipua aiheuttavista asioista.

#autismi #elämä #arki