Pobles Vius

@pobles_vius
66 Followers
118 Following
38 Posts
Defensem la terra i lluitem per uns pobles vius.
www.poblesvius.cat

Moltíssimes gràcies a totes les persones que ho vau fer possible. Sou ànima i motor d'aquests pobles vius que estem construint!

També a totes les que vau assistir a conjurar contra el macrogàs, i ho vau fer tan especial.

Arribats a Rocaverd i en l’emplaçament privilegiat d’una antiga era, va culminar la festa del solstici amb l’observació dels estels amb Surinye Olarte (prèvia retirada dels núvols) i amb les actuacions del grup Folk a Mitges, Meia Rox i Rumba Blanca.
Tot seguit, va començar una espectacular romeria popular fins als terrenys afectats, liderada per la figura gegant d’una pagesa i fent diferents parades amb música, poesia i cançons en forma de ‘seguidilletes’ que versaven sobre la qüestió del biogàs.

Dissabte, més de tres-centes persones, de diferents pobles, vam reclamar a l’Ajuntament de la Sentiu que no atorgui cap mena de llicència al fons CIP.

L’acte va servir per reiterar les demandes que Pobles Viu ha traslladat recentment a l’equip de govern:

▶️ Suport en les diferents vies d’acció legals que té el consistori.

▶️ Que expliqui en un acte públic la seva posició.

▶️ Consulta social al veïnat.

Fil 🧵

Hem fet un tutorial per la eina d'ofimàtica col·laborativa i de codi lliure #CryptPad.

S'aborda qüestions bàsiques de com crear un compte, com afegir-se a un equip, com gestionar un equip, com crear carpetes i documents.

Aquí els vídeos (2 de moment): https://www.youtube.com/watch?v=5IzhvHrXcOM

@CryptPad

CryptPad: Primers passos amb CryptPad i introducció a equips (1/2)

YouTube

@liberaforms @liberaforms

Bones, un petit detall. Al Liberaforms en català, on hi diu "Encrypted" hi hauria de dir "Encriptat".

Gràcies 😀

L'assetjament del món rural per part del biogàs

https://youtube.com/shorts/Y42An0Imxs8

Inscripció marxa del dissabte! https://my.liberaforms.org/marxa20j

El biogàs assetja el món rural

YouTube

TOTHOM DAVANT L'AJUNTAMENT DE LA SENTIU DE SIÓ, DISSABTE 20 DE JUNY, 21:00H.

Marxa nocturna cap a la zona afectada, amb romeria popular i celebració del solstici.

Vídeo: https://youtube.com/shorts/Y42An0Imxs8

Inscripció recomanada i programa aquí: https://my.liberaforms.org/marxa20j

Una inversió de 3.000 a 5.000 milions, que generarà 150 llocs de treball com a molt, i que consumirà l’aigua equivalent a desenes de milers de llars.
I a la Generalitat estan en plan “Bienvenido Mr. Marshall”, quanta irresponsabilitat, quina tristor.

_____ ACTUALITZACIÓ __________

Per contextualitzar els problemes coneguts i documentats, que s'estàn produïnt ARA als llocs on s'han implantat aquests centres, aquí algunes realitats, insisteixo, conegudes i documentades:

Un estudi del Houston Advanced Research Center i la Univ. de Houston calcula que els data centers de Texas gastaran 49.000 milions de galons d'aigua el 2025, i fins a 399.000 milions el 2030, equivaldria a 9 vegades el pantà de Sau ple.
https://www.lincolninst.edu/publications/land-lines-magazine/articles/land-water-impacts-data-centers/

A la Geòrgia rural, veïns prop dels centres de Meta denuncien aigua contaminada o esgotada: "No puc beure l'aigua". A Carolina del Sud, grups conservacionistes intenten aturar el permís de Google per extreure 1,5 milions de galons diaris.

https://www.eesi.org/articles/view/data-centers-and-water-consumption

La NAACP demanda xAI (Musk) per operar 27 turbines de gas SENSE permís a Southaven, prop de cases, escoles i esglésies. Podrien emetre +1.700 tones de NOx l'any. Casualment es tracta de comunitats negres ja sobrecarregades de contaminació.

https://earthjustice.org/press/2026/xai-sued-for-illegal-power-plant

Novembre 2025: dos investigadors no troben "cap evidència clara que els data centers estimulin el creixement de l'ocupació tech local". Molt extractius, aporten poc a la comunitat.

https://www.consumerreports.org/data-centers/ai-data-centers-impact-on-electric-bills-water-and-more-a1040338678/

Bloom Energy (gener 2026) preveu que la demanda elèctrica dels data centers dels EUA gairebé es doblarà el 2025-2028: de 80 a 150 GW. Serà com afegir un país amb el consum energètic d'Espanya al seu balanç de consum.

https://www.consumerreports.org/data-centers/ai-data-centers-impact-on-electric-bills-water-and-more-a1040338678/

Països Baixos. En plena sequera nacional, es va revelar que un centre de Microsoft va consumir 84 milions de litres d'aigua potable en un any, quan l'empresa i el municipi havien estimat només 12-20 milions.

https://www.datacenterdynamics.com/en/news/drought-stricken-holland-discovers-microsoft-data-center-slurped-84m-liters-of-drinking-water-last-year/

Xile. El centre de Google a Cerrillos podria consumir 7.600 milions de litres anuals, en un país amb 15 anys de sequera i racionament d'aigua. Un tribunal ambiental va revocar el permís.
En un referèndum local del 2020 els veïns hi van votar en contra.

https://www.datacenterdynamics.com/en/news/chile-partially-reverses-google-data-center-permit-over-water-use-concerns/

Uruguai. Tres mesos de protestes diàries sota el lema "No es sequía, es saqueo". El centre projectat crearia només ~30 llocs de treball i no pagaria impostos per estar en zona franca.

https://logicmag.io/land/exposing-googles-seizure-of-water-in-drought-impacted-uruguay-a-conversation/

Mèxic (Colón, Querétaro). Regió semiàrida ja amb escassetat. Google, Microsoft i AWS hi inverteixen ~10.000 milions de dòlars. Tres centres podrien consumir fins a 4 milions de litres diaris al cantó d'un poble de 65.000 habitants amb escassetat d'aigua.

https://nearshoreamericas.com/water-guzzling-data-centers-spark-outrage-across-latin-america/

💪🏼 Amb la marxa, unirem forces veïns i veïnes de diferents localitats i ens conjurarem per aturar el projecte.

🌞 Al mateix temps que celebrem el Solstici d’estiu, amb una romeria popular que travessarà el secà, amb música, poesia, observació dels estels, menjar i beure.

➡️ Tota informació al següent enllaç. Si us inscriviu ens faciliteu molt la feina: https://my.liberaforms.org/marxa20j

Qui estima la terra, no la destrueix
Qui destrueix la terra, no la mereix
Volem Pobles Vius

Marxa Solstici

MARXA PER UNS POBLES VIUS - Solstici d'estiu contra el macrogàs La marxa és una travessa nocturna fins a Rocaverd, un poblat medieval desaparegut, coneg...

My LiberaForms