Nasiot

@nasiot
383 Followers
1.4K Following
21 Posts
coses meves...

Encara no gastes el GIMP? És el programa lliure de retoc fotogràfic i edició d’imatges, potent, gratuït i en català 🎨🖌🖼

⇩ Baixada per al Windows, macOS i Linux: https://softcatala.org/programes/gimp/ #gimp #català #programarilliure #codiobert

GIMP - Softcatalà

El GIMP és un programa lliure extremadament potent i versàtil, adequat per a tasques com ara retoc fotogràfic o creació i disseny d'imatges.

Softcatalà

L’Ajuntament de Barcelona vota apujar fins a un 5% el sou dels alts càrrecs públics

Els PSC és un partit ple de paparres que, com els corruptes, utilitzen la política i els càrrecs públics per a enriquir-se injustificadament.

I aquest enriquiment il·lícit el faran de totes les maneres possibles, sigui per mecanismes legals o il·legals.

Aquest és un nou exemple.
Cal fer fora als lladres de les institucions.

https://www.elcritic.cat/noticies/lajuntament-de-barcelona-vota-apujar-el-sou-fins-a-un-5-a-alts-carrecs-que-ja-cobren-mes-de-100-000-euros-274188

L’Ajuntament de Barcelona vota apujar fins a un 5% el sou dels alts càrrecs públics

El Plenari municipal debat aquest divendres un plus per productivitat per millorar el salari d'uns 800 càrrecs, molts dels quals ja perceben entre 60.000 i 140.000 euros bruts anuals

Crític

Com ha canviat Internet.

De promesa de llibertat a eina de sotmetiment i control ubiqu del capital i dels governs.

Ho he viscut des de l'inici del Internet comercial, allà pels 1990-95, fins avui.

#donofe

Estem intentant invocar a Satanàs a veure si ens pot arreglar les Rodalies, ja que el Papa no ha pogut fer-ho.

Us mantindrem actualitzats.

Choose #privacy over Big Tech!

Windows → Linux
Outlook → Tuta Mail (NOW 50% OFF)
Calendar → Tuta Calendar

Take back your privacy now: https://tuta.com/digital-sovereignty

"It looks like you're using an unsupported browser"

No, sorry, what you meant to say was:

"It looks like we've written an unsupported website"

Ahir un amic que feia temps que no veia em va dir que al no tenir jo Whatsapp no tenia manera d'enviar-me missatges.
Li vaig dir que faig servir #DeltaChat, la va descarregar de la botiga d'aplicacions d'Android i sense dir-li jo res, va crear el seu perfil. Així de fàcil és Delta Chat per algú que no la coneix en absolut. 👏🏼
Després li vaig mostrar el meu QR que va escanejar i fet.
En comentava: "no demana ni número de telèfon ni cap dada meva, molt bé". I jo "i els missatges xifrats!".

Bobby Prince, compositor de Doom y Wolfenstein 3D, ha fallecido a los 81 años

https://www.eurogamer.es/bobby-prince-compositor-de-doom-y-wolfenstein-3d-ha-fallecido-a-los-81-anos

🥲🥲😱

Bobby Prince, compositor de Doom y Wolfenstein 3D, ha fallecido a los 81 años

Ha fallecido Robert Caskin ‘Bobby’ Prince III, compositor de Doom, Doom 2, Wolfenstein 3D, Rise of the Triad y Duke Nukem 3D.

Eurogamer.es

█ Mor el roure mil·lenari de Robin Hood després de "pagar el preu de la fama" ▓▒░ Aquest arbre del bosc de Sherwood, que es calcula que tenia 1.200 anys, ha atret milers de visitants durant segles
https://www.3cat.cat/3catinfo/mor-el-roure-millenari-de-robin-hood-despres-de-pagar-el-preu-de-la-fama/noticia/3416148/?ext=MASTODON_SOCIAL

#3catinfo #regneunit #societat #mediambient

Una inversió de 3.000 a 5.000 milions, que generarà 150 llocs de treball com a molt, i que consumirà l’aigua equivalent a desenes de milers de llars.
I a la Generalitat estan en plan “Bienvenido Mr. Marshall”, quanta irresponsabilitat, quina tristor.

_____ ACTUALITZACIÓ __________

Per contextualitzar els problemes coneguts i documentats, que s'estàn produïnt ARA als llocs on s'han implantat aquests centres, aquí algunes realitats, insisteixo, conegudes i documentades:

Un estudi del Houston Advanced Research Center i la Univ. de Houston calcula que els data centers de Texas gastaran 49.000 milions de galons d'aigua el 2025, i fins a 399.000 milions el 2030, equivaldria a 9 vegades el pantà de Sau ple.
https://www.lincolninst.edu/publications/land-lines-magazine/articles/land-water-impacts-data-centers/

A la Geòrgia rural, veïns prop dels centres de Meta denuncien aigua contaminada o esgotada: "No puc beure l'aigua". A Carolina del Sud, grups conservacionistes intenten aturar el permís de Google per extreure 1,5 milions de galons diaris.

https://www.eesi.org/articles/view/data-centers-and-water-consumption

La NAACP demanda xAI (Musk) per operar 27 turbines de gas SENSE permís a Southaven, prop de cases, escoles i esglésies. Podrien emetre +1.700 tones de NOx l'any. Casualment es tracta de comunitats negres ja sobrecarregades de contaminació.

https://earthjustice.org/press/2026/xai-sued-for-illegal-power-plant

Novembre 2025: dos investigadors no troben "cap evidència clara que els data centers estimulin el creixement de l'ocupació tech local". Molt extractius, aporten poc a la comunitat.

https://www.consumerreports.org/data-centers/ai-data-centers-impact-on-electric-bills-water-and-more-a1040338678/

Bloom Energy (gener 2026) preveu que la demanda elèctrica dels data centers dels EUA gairebé es doblarà el 2025-2028: de 80 a 150 GW. Serà com afegir un país amb el consum energètic d'Espanya al seu balanç de consum.

https://www.consumerreports.org/data-centers/ai-data-centers-impact-on-electric-bills-water-and-more-a1040338678/

Països Baixos. En plena sequera nacional, es va revelar que un centre de Microsoft va consumir 84 milions de litres d'aigua potable en un any, quan l'empresa i el municipi havien estimat només 12-20 milions.

https://www.datacenterdynamics.com/en/news/drought-stricken-holland-discovers-microsoft-data-center-slurped-84m-liters-of-drinking-water-last-year/

Xile. El centre de Google a Cerrillos podria consumir 7.600 milions de litres anuals, en un país amb 15 anys de sequera i racionament d'aigua. Un tribunal ambiental va revocar el permís.
En un referèndum local del 2020 els veïns hi van votar en contra.

https://www.datacenterdynamics.com/en/news/chile-partially-reverses-google-data-center-permit-over-water-use-concerns/

Uruguai. Tres mesos de protestes diàries sota el lema "No es sequía, es saqueo". El centre projectat crearia només ~30 llocs de treball i no pagaria impostos per estar en zona franca.

https://logicmag.io/land/exposing-googles-seizure-of-water-in-drought-impacted-uruguay-a-conversation/

Mèxic (Colón, Querétaro). Regió semiàrida ja amb escassetat. Google, Microsoft i AWS hi inverteixen ~10.000 milions de dòlars. Tres centres podrien consumir fins a 4 milions de litres diaris al cantó d'un poble de 65.000 habitants amb escassetat d'aigua.

https://nearshoreamericas.com/water-guzzling-data-centers-spark-outrage-across-latin-america/