Encara no gastes el GIMP? És el programa lliure de retoc fotogràfic i edició d’imatges, potent, gratuït i en català 🎨🖌🖼
⇩ Baixada per al Windows, macOS i Linux: https://softcatala.org/programes/gimp/ #gimp #català #programarilliure #codiobert
Encara no gastes el GIMP? És el programa lliure de retoc fotogràfic i edició d’imatges, potent, gratuït i en català 🎨🖌🖼
⇩ Baixada per al Windows, macOS i Linux: https://softcatala.org/programes/gimp/ #gimp #català #programarilliure #codiobert
L’Ajuntament de Barcelona vota apujar fins a un 5% el sou dels alts càrrecs públics
Els PSC és un partit ple de paparres que, com els corruptes, utilitzen la política i els càrrecs públics per a enriquir-se injustificadament.
I aquest enriquiment il·lícit el faran de totes les maneres possibles, sigui per mecanismes legals o il·legals.
Aquest és un nou exemple.
Cal fer fora als lladres de les institucions.
Com ha canviat Internet.
De promesa de llibertat a eina de sotmetiment i control ubiqu del capital i dels governs.
Ho he viscut des de l'inici del Internet comercial, allà pels 1990-95, fins avui.
Estem intentant invocar a Satanàs a veure si ens pot arreglar les Rodalies, ja que el Papa no ha pogut fer-ho.
Us mantindrem actualitzats.
Choose #privacy over Big Tech!
Windows → Linux
Outlook → Tuta Mail (NOW 50% OFF)
Calendar → Tuta Calendar
Take back your privacy now: https://tuta.com/digital-sovereignty
"It looks like you're using an unsupported browser"
No, sorry, what you meant to say was:
"It looks like we've written an unsupported website"
Bobby Prince, compositor de Doom y Wolfenstein 3D, ha fallecido a los 81 años
https://www.eurogamer.es/bobby-prince-compositor-de-doom-y-wolfenstein-3d-ha-fallecido-a-los-81-anos
🥲🥲😱
█ Mor el roure mil·lenari de Robin Hood després de "pagar el preu de la fama" ▓▒░ Aquest arbre del bosc de Sherwood, que es calcula que tenia 1.200 anys, ha atret milers de visitants durant segles
https://www.3cat.cat/3catinfo/mor-el-roure-millenari-de-robin-hood-despres-de-pagar-el-preu-de-la-fama/noticia/3416148/?ext=MASTODON_SOCIAL
Una inversió de 3.000 a 5.000 milions, que generarà 150 llocs de treball com a molt, i que consumirà l’aigua equivalent a desenes de milers de llars.
I a la Generalitat estan en plan “Bienvenido Mr. Marshall”, quanta irresponsabilitat, quina tristor.
_____ ACTUALITZACIÓ __________
Per contextualitzar els problemes coneguts i documentats, que s'estàn produïnt ARA als llocs on s'han implantat aquests centres, aquí algunes realitats, insisteixo, conegudes i documentades:
Un estudi del Houston Advanced Research Center i la Univ. de Houston calcula que els data centers de Texas gastaran 49.000 milions de galons d'aigua el 2025, i fins a 399.000 milions el 2030, equivaldria a 9 vegades el pantà de Sau ple.
https://www.lincolninst.edu/publications/land-lines-magazine/articles/land-water-impacts-data-centers/
A la Geòrgia rural, veïns prop dels centres de Meta denuncien aigua contaminada o esgotada: "No puc beure l'aigua". A Carolina del Sud, grups conservacionistes intenten aturar el permís de Google per extreure 1,5 milions de galons diaris.
https://www.eesi.org/articles/view/data-centers-and-water-consumption
La NAACP demanda xAI (Musk) per operar 27 turbines de gas SENSE permís a Southaven, prop de cases, escoles i esglésies. Podrien emetre +1.700 tones de NOx l'any. Casualment es tracta de comunitats negres ja sobrecarregades de contaminació.
https://earthjustice.org/press/2026/xai-sued-for-illegal-power-plant
Novembre 2025: dos investigadors no troben "cap evidència clara que els data centers estimulin el creixement de l'ocupació tech local". Molt extractius, aporten poc a la comunitat.
Bloom Energy (gener 2026) preveu que la demanda elèctrica dels data centers dels EUA gairebé es doblarà el 2025-2028: de 80 a 150 GW. Serà com afegir un país amb el consum energètic d'Espanya al seu balanç de consum.
Països Baixos. En plena sequera nacional, es va revelar que un centre de Microsoft va consumir 84 milions de litres d'aigua potable en un any, quan l'empresa i el municipi havien estimat només 12-20 milions.
Xile. El centre de Google a Cerrillos podria consumir 7.600 milions de litres anuals, en un país amb 15 anys de sequera i racionament d'aigua. Un tribunal ambiental va revocar el permís.
En un referèndum local del 2020 els veïns hi van votar en contra.
Uruguai. Tres mesos de protestes diàries sota el lema "No es sequía, es saqueo". El centre projectat crearia només ~30 llocs de treball i no pagaria impostos per estar en zona franca.
Mèxic (Colón, Querétaro). Regió semiàrida ja amb escassetat. Google, Microsoft i AWS hi inverteixen ~10.000 milions de dòlars. Tres centres podrien consumir fins a 4 milions de litres diaris al cantó d'un poble de 65.000 habitants amb escassetat d'aigua.
https://nearshoreamericas.com/water-guzzling-data-centers-spark-outrage-across-latin-america/