Tänään Ylen artikkelissa kerrottiin lavealti datakeskusten rakentamisvaiheen hyvistä työllisyysnäkymistä. Varsinaisen ylläpitovaiheen työllistämisestä mainittiin vain sivuhuomiona eli siihen tai sen vähäisyyteen ei ollut perehdytty.
Yksistään datakeskuksien vaatima pinta-ala rasittaa luontoa ja lisää päästöjä. Energian lisäksi kuluu vettä. En löytänyt koko Suomen kattavaa arviota yhteisvaikutuksista luonnolle. Onko sellaista tehty?
Arviolta 100 tulossa, tässä pari:
https://stadinkoillisetsdp.fi/malminkentalle-ja-heikinlaaksoon-suunnitteilla-suuret-datakeskukset/

