Kan man være grøn kommune @[email protected] og tilbyde 5000 gratis p-pladser i @[email protected] når der går tog til døren? @[email protected] kalder det hykleri. @[email protected] #dktrp #omstilling https://jyllands-posten.dk/indland/ECE14804557/kan-man-tilbyde-masser-af-gratis-ppladser-og-samtidig-kalde-sig-groen/
Kan man tilbyde masser af gratis p-pladser og samtidig kalde sig grøn?
I store dele af Jylland markedsfører Aalborg Lufthavn sig med, at man har over 5.000 gratis p-pladser. Samtidig slår Aalborg Kommune, der ejer hovedparten af lufthavnen, på, at kommunen er grøn, bæredygtig og kæmper for, at flere skal rejse kollektivt. Hyklerisk og et eksempel på greenwashing, mener en lokal beboer. I den grønne tænketank Concito er man af samme opfattelse.