🇳🇱 Goedemorgen! Nou ja, dat is alleen als 'heet' in jouw woordenboek ook een synoniem is voor 'goed'. Want het is heet. Het is nog geen 10 uur 's ochtends en het is nu al snikheet. Het is ook een beetje een oneerlijke vergelijking, want in het weekend had ik nog de luxe van het kantoor en de airconditioning, en nu zit ik thuis opgescheept. Maar ik overleef het wel, ik ga straks wel even naar het park of buiten iets doen.
Trouwens, de huidige hittegolf heeft misschien wel zijn eerste slachtoffer geëist: een van mijn planten lijkt het niet te redden in deze hitte. Hopelijk is hij niet helemaal verloren, maar veel bladeren zijn droog en vallen er bij de minste of geringste aanraking af. Tja, het kan gebeuren. Ik heb mijn best gedaan om hem water te geven en te beschermen. 🪴🥀
Even iets anders: er is een update voor mijn iodéOS-telefoon (Pixel 7a), maar ik moet wachten tot hij iets is opgeladen; hij update niet met maar 3% batterij. 🔋 Er is ook weer een nieuwe batch yoghurt aan het fermenteren, en ik begin steeds meer te denken dat ik met de huidige kamertemperatuur de yoghurtmaker misschien niet eens meer nodig heb, haha. Yep, het is heet. 🥵
Fijne maandag allemaal! Ik ga lekker genieten van de zweetdruppels die over mijn huid rollen. 💦 En over een uurtje zet ik weer een koffie. Een koude, deze keer. 🧊☕
🇩🇪 Guten Morgen! Na ja, das gilt nur, wenn 'heiß' in deinem Wörterbuch auch ein Synonym für 'gut' ist. Denn es ist heiß. Es ist noch nicht mal 10 Uhr und es ist jetzt schon brütend heiß. Es ist auch ein bisschen ein unfairer Vergleich, denn am Wochenende hatte ich noch den Luxus des Büros und seiner Klimaanlage, und jetzt sitze ich zu Hause fest. Aber ich überlebe das. Ich gehe später vielleicht in den Park oder mache draußen etwas.
Übrigens hat die aktuelle Hitzewelle vielleicht schon ihr erstes Opfer gefordert: Eine meiner Pflanzen scheint die Hitze nicht zu überleben. Hoffentlich ist sie nicht ganz verloren, aber viele Blätter sind trocken und fallen bei der kleinsten Berührung ab. Tja, sowas passiert. Ich habe mein Bestes getan, um sie zu gießen und zu schützen.
Und noch etwas: Es gibt ein Update für mein iodéOS-Handy (Pixel 7a), aber ich muss warten, bis es sich etwas aufgeladen hat – bei nur 3 % Akku lässt es sich nicht aktualisieren. Eine weitere Ladung Joghurt ist gerade am Fermentieren, und ich fange langsam an zu glauben, dass ich bei der aktuellen Raumtemperatur die Joghurtmaschine vielleicht gar nicht mehr brauche, haha. Jep, es ist heiß.
Habt einen schönen Montag, alle zusammen! Ich gehe jetzt genießen, wie mir die Schweißtropfen über die Haut rollen. Und in etwa einer Stunde mache ich mir noch einen Kaffee. Diesmal einen kalten.
🇬🇧 Good morning! Well, that is, only if 'hot' is a synonym for 'good' in your dictionary. Because it is hot. It's not even 10 AM, and it's already sweltering. It's also a bit of an unfair comparison, because over the weekend I had the luxury of the office and its air conditioning, and now I'm stuck at home. But I'll survive—I'll probably head to the park or do something outside later.
By the way, the current heatwave might have its first victim: one of my plants seems to be failing to survive the heat. Hopefully it's not a total loss, but a lot of the leaves are dry and falling off at the slightest touch. Oh well, these things happen. I did my best to keep it watered and safe. 🪴🥀
On another note, there's an update for my iodéOS phone (Pixel 7a), but I need to wait for it to charge a bit—it won't update on just 3% battery. Another batch of yogurt is also fermenting, and I'm starting to think that with the current room temperature, I might not even need the yogurt maker anymore, haha. Yep, it's hot.
Have a great Monday, everyone! I'm off to enjoy the sweat drops rolling down my skin. And in about an hour, I'll make another coffee. A cold one this time.
#Hittegolf #Hitte #Planten #Yoghurt #Maandag