Jag läste fel:
"Pronomen: han/hanom"

så jag började tänka på vad det egentligen är för ord

Om det nu heter
• han / hon(om)
• hon / hen(ne)
borde det då vara
• hen / han(...)
"för att gå hela varvet runt" 🧐

eller "åtminstone"
• han / honom
• hon / hanom
🤔

#pleaseignore #baratrams #tänkericirklar?
#pronomen #svenska