👏
"Het diner is een initiatief van de Amsterdamse vrijwilligersorganisatie Refugee Company en het daaruit voortvloeiende restaurant A Beautiful Mess, waar statushouders werken. Met de benefietavond wordt geld ingezameld voor taal- en coachingsprogramma’s in asielzoekerscentra. Sponsoren betaalden 250 euro voor ‘een meter’ van de tafel, goed voor twee plekken. Mensen die dat niet kunnen betalen, zoals de asielzoekers, zijn hier gratis.

Een derde van de aanwezigen is asielzoeker of statushouder, een derde is gelieerd aan een organisatie die deze avond sponsort. Nog een derde bestaat uit Nederlanders die zich uit eigen initiatief opgaven. Zo kwam er een dubbeldekkerbus uit Loosdrecht en Hilversum, vanaf volgend jaar één gemeente, met zowel asielzoekers en statushouders als Nederlandse bewoners."

#asielzoekers #RefugeeCompany #ABeautifulMess #amsterdam

https://www.parool.nl/amsterdam/diner-voor-asielzoekers-en-nederlanders-aan-600-meter-lange-tafel-blij-om-te-zien-dat-er-zoveel-mensen-zijn-die-om-ons-geven~b8ac3be5/

Diner voor asielzoekers en Nederlanders aan 600 meter lange tafel: ‘Blij om te zien dat er zoveel mensen zijn die om ons geven’

1500 mensen dineerden woensdagavond met elkaar in de buitenlucht op de Oosterdokskade. Vluchtelingen en Nederlanders zochten zo de verbinding op. ‘Ik wil niet terugschreeuwen.’

Het Parool