Morottajalla on vahvan fiktiivisen romanttinen suhtautuminen pettuun ja miksi sitä kerättiin. Eikä se saamelaisten yksinoikeus ollut. Se, että kuinka herkkua pettua on, on keskusteltavissa. Mutta ei sitä minkään kestävän kehityksen mukaisen ”kaikki käytetään” ajattelun takia syöty, vaan ettei oltaisi kuoltu nälkään, kun kaloreita ei muualtakaan saatu.
No, Ylen juttu oli enemmältikin saamelaisalueella tehtävän kurssituksen tekstimainos, ei journalismia.
Kohta saadaan uutta ihmeruokaa huuhaamarkkinoille 🤦♂️ Ja nimenomaan laihdutustuotemarkkinoille.
