Fattar ni att #Musk köpte ett "svenskt" #AI -bolag för 384 728 374 627 182 730 392 727 kr och betalade i aktier i #SpaceX .
Det är därför vi måste beskatta allt som kan belånas på "marknaden".
Edit: Företaget har en svensk medgrundare, men är inte svenskt.
#Sverige #Svpol #Riksdagen
#Politik #Klasskillnad #Miljardärsskatt