Fattar ni att #Musk köpte ett "svenskt" #AI -bolag för 384 728 374 627 182 730 392 727 kr och betalade i aktier i #SpaceX .

Det är därför vi måste beskatta allt som kan belånas på "marknaden".

Edit: Företaget har en svensk medgrundare, men är inte svenskt.

#Sverige #Svpol #Riksdagen
#Politik #Klasskillnad #Miljardärsskatt

Willys är ju billigt och så, men det retar mig att man alltid måste åka till Ica och stödköpa efteråt. När jag kom in på Willys idag var det många hyllor som gapade tomma. På Ica var det fullt överallt. #klasskillnad