RTM XL

@rtmxl
11 Followers
35 Following
31 Posts
Volg ons als je net als wij enthousiast bent over de ontwikkelijg van Rotterdam en de groeiende skyline. Volg ook onze nieuwsbrief en podcast!
Tempo zit er goed in bij De Sax!
We maakten een timelapse van de sloop van de Provimi silo. Het aanzicht van Katendrecht is veranderd! Een groot deel van de fabriek blijft echter behouden en biedt straks plaats aan Danshuis Rotterdam. Katendrecht wordt steeds meer centrumstedelijk met dit soort ontwikkelingen!
De sloop van de oude Provimi silo op Katendrecht is ver gevorderd. Aansluitend op FENIX komt hier het Danshuis, waar een danstheater en dansopleidingen komen. Weer een nieuwe culturele hotspot voor Katendrecht dus. Je hoort er meer over in onze laatste podcast over FENIX. Ook mooi: als het Danshuis klaar is kun je langs de kade zo doorlopen naar het Buizenpark en richting het SS Rotterdam. #rotterdam #architecture #yimby #katendrecht #dance
In de RTM XL nieuwsbrief deze week: netcongestie, stadiondriehoek, Sportdorp en Zuiderpoort aan de Piekstraat. Flinke hoogbouw bij Zuidplein en aandacht voor SAWA die de ene na de andere arcbitectuurprijs binnensleept. Lees hier en schrijf je in. Altijd op de hoogte! #rotterdam #rotterdamzuid #yimby #architecture #construction #Feijenoord
https://rtmxl.substack.com/p/rtm-xl-nieuwsbrief-56?r=264lo3&utm_campaign=post&utm_medium=web&triedRedirect=true
Bij De Bund is de bouw nu echt begonnen. Goed voor 482 nieuwe woningen. Voorbij werkt de benodigde funderingspalen de grond in. Een flinke verdichting van het polsgebied van Katendrecht, waar binnen een jaar ook Porterhouse en Codrico gebouwd moeten gaan worden. Ontwerp is van KCAP en ontwikkeling is van BPD en Van Wijnen.
Mooi zicht op de herinrichting van het Hofplein. Het plein wordt sinds ruim een jaar omgebouwd van verkeersrotonde naar stadspark. De auto en de tram blijven, maar er komt wel veel meer ruimte voor de voetganger. De fontein was altijd onbereikbaar, behalve als Oranje of Feyenoord een keer iets wonnen. Straks kun je op de rand in de zon zitten. Rond het plein komen duizenden woningen in verschillende nieuwe wolkenkrabbers. Over een jaar of 10 is dit de meest grootstedelijke plek van Nederland!
Nieuwe podcast! We hebben Anne Kremers te gast. Directeur van Fenix. Ze was betrokken bij de totstandkoming van Fenix en we bespreken uiteraard het succesvolle eerste jaar sinds de opening en de toekomstplannen. Luister hier of via jouw favoriete podcast app!
https://shows.acast.com/64ce97a8e626ba00119501f9/6a22b16ce25fe33c7ca76ae2
Op #katendrecht is er weer flink wat bouwgeweld. Scharnier was al in aanbouw. Nu is ook De Bund echt van start en wordt de loods van Provimi gesloopt voor de ontwikkeling van het Danshuis.
Aan de piekstraat in de wijk #Feijenoord liggen flinke woningbouwplannen. Hier nieuwe beelden van de ontwerpen. Mooi of niet? #rotterdam #architecture #construction
De nieuwsbrief van gisteren al gelezen? Nieuwe hoogbouw op het al dichtbebouwde Wijnhaveneiland, nieuws over M4h, het getijdenpark Feijenoord en over het Hofbogepark. Je vindt deze en eerdere nieuwsbrieven hier:
https://rtmxl.substack.com/