Johan Kool

@johankool
155 Followers
321 Following
444 Posts
I write apps for iOS and macOS. I am based in Rotterdam, the Netherlands.
Websitehttps://johankool.nl
GitHubhttps://github.com/johankool
GitLabhttps://gitlab.com/johankool

Heads up for folks looking at resizable iPhone apps on iOS 27:

If you use constraint variations in your storyboards to detect compact/regular widths, you have a lot of rework in your future. That is because on iPhone the horizontalSizeClass is always compact and your storyboard layouts will not change when the UI is resized. Instead, you will have to track size changes and update constraints in your own code.

Initially I thought this was a bug, but it's not: https://fatbobman.com/en/posts/from-size-class-to-available-space/

RE: https://mastodon.social/@theodanes/116778494044171708

Of de klassieker van Jules Deelder: “Heelal. Hoe verder men keek, Hoe groter het leek.” Vreemd genoeg is dit hoe de kosmologie nog werkt ook op een belaalde manier.

first sentence really gets me wondering why nothing has a power switch anymore
https://wandering.shop/@troublewithwords/116763068971200070
Steven Hoefer (@[email protected])

Attached: 1 image Every computer needs the first 3 sentences of the tutorial page at the top of every screen.

The Wandering Shop

The now famous explosion of the roof-tossing oil silo in Moscow, Russia, was probably caused by a Russian air defense missile.

Absolutely hilarious.

Het wordt flink warm vandaag en morgen. 🥵 De grafiekjes in de KNMI-app zien er kleurrijk uit voor hittekracht, maar met de implicatie stuk minder blij. #knmi #hitte #hittekracht #hitteplan
@mrjre @johankool no comment
@johankool helaas is filantropie nog steeds naïef beschouwd als iets goeds, ook de NOS zet er geen enkele kritiek tegenover. ‘Elon is slecht want te weinig filantropisch’ is echt een matige take. Filantropie is ook belastingontwijking.
This works quite well! 😅#phished
Hij betaald ook relatief en absoluut veel te weinig belasting. Zelfs 99% is te laag voor dit soort extremen. En dat het in aandelen zit boeit niet zo: dan verkoop je ze maar. #nos #musk
https://nos.nl/l/2618994
Biljonair Elon Musk geeft relatief weinig geld aan goede doelen

Musk behoort niet tot een van de gulle gevers in de lijst van Amerikanen die veel geld doneren aan goede doelen. Hij heeft zelf kritiek hierop omdat het volgens hem niet de beste manier is om mensen te helpen met hun problemen.