Een kommetje frisse gazpacho met wat stokbrood. Dat vonden @Greetschrijver et moi vandaag wel genoeg. Al namen we nog een ijsje op een stokje na. #DatAtenWijVanavond
@Eetschrijver @Greetschrijver Hoe kom jij aan stokbrood in Frankrijk? Importeer je dat uit Nederland?
@QuantumAspect
Mijnheer schertst zeker.
@Greetschrijver
@Eetschrijver @Greetschrijver Nee, stokbrood is Nederlands witbrood in langwerpige vorm met een slappe korst. In Frankrijk verkopen ze veelal baguettes of flutes van een heel andere en veel smakelijkere samenstelling.
@QuantumAspect
Um... Baguette betekent letterlijk "stokje".
@Greetschrijver
@Eetschrijver @Greetschrijver Weer wat taalkundigs geleerd. Maar hoe benoem je dan het verschil tussen langwerpig witbrood en baguette? Want het zijn toch twee hele verschillende producten.
@QuantumAspect
Er zijn in Frankrijk zeker een half dozijn soorten stokbrood, elk met een eigen specifieke naam die wettelijk beschermd is, en Fransen weten precies wat de verschillen zijn. Ik werk daar nog aan.
@Greetschrijver