Toki "lääkäripariskunta" kykenee tekstin lukematta matkustamaan tyylillä, kun rahaa ja vapaa-aikaa riittää.
Halpa lentäminen on helppo tapa pitää ihmiset tyytyväisinä riittämättömiin lomiin, kun lomailua voi "tehostaa" luonnon kustannuksella.
(Lisäksi sanottakoon samalla että jos mietitte miksi matkatoimistot pysyvät mustalla, niin siihen on rinnakkainen syy.)
Välttelen itsekin lentokoneita: lentänyt kerran viimeisen vuosikymmenen aikana, silloinkin itsestä riippumattomista syistä. Lähinnä yritin tuoda esiin että ikävä yksinkertaistaa valinta henkilökohtaiseksi, kun niin moni yhteiskunnallinen asia tukee lentämistä.
- veroton lentopetrooli (muttei bussidieseli, jne)
- lyhyet lomat (lomien pituus ei ole pidentynyt yli 50 vuoteen vaikka tuotanto tukisi tätä)
- junien aikataulujen yhteensovittaminen vieläkin vaikeaa
- yöjunien vähyys
- jne