Kan iemand dit even minister Hermans onder de neus duwen?

bron Wikipedia
licentie Public Domain
auteur yours truly

#kerncentrales #kernenergieNeeBedankt

@RolfBly
Maakt mevrouw #Hermans #VVD nix uit
De 380KV ligt er
De grond is gereserveerd/aangekocht
#kerncentrale #Eemshaven
Fuck #Groningen
#wingewest

@veranderwens

Dat klinkt mij in de oren alsof er nu al geen uitweg meer mogelijk is. Hoor/lees ik je verkeerd?

@RolfBly
Ik vertrouw ze niet.
Groningen geschokt: komt er tóch een kerncentrale in Eemshaven? | de Volkskrant https://www.volkskrant.nl/podcast/de-volkskrant-elke-dag/groningen-geschokt-komt-er-t-ch-een-kerncentrale-in-eemshaven/
Groningen geschokt: komt er tóch een kerncentrale in Eemshaven?

Kerncentrales: waar beleidsmakers het willen, kan het eigenlijk niet. En waar het kan, willen burgers en bestuurders het absoluut niet. Dat is de situatie waar het kabinet in is beland bij de zoektocht naar een locatie voor twee nieuwe kerncentrales. Hoe werd de Groningse Eemshaven toch weer een optie? En wat betekent dit voor de kernenergie-ambities van het kabinet? Luister naar onze correspondent Noord-Nederland Jurre van den Berg en redacteur energietransitie Bard van de Weijer.  Studenten opgelet! De Volkskrant biedt een gratis studentenabonnement aan, af te sluiten via volkskrant.nl/studenten Presentatie: Pieter Klok  Redactie: Corinne van Duin, Lotte Grimbergen, Jasper Veenstra en April van de Griendt Montage: Rinkie Bartels

de Volkskrant

@veranderwens Neee, natúúúrlijk zijn ze niet te vertrouwen.

Alleen, ik vind het geen goede strategie om erover te praten alsof het een voldongen feit is.

Als je erop blijft hameren dat het kut is, dan internaliseer je dat het kut is, en voor je het weet heb je het geaccepteerd, ook al is het kut.

Schreeuw moord & brand, of weet-ik-wat, maar do not obey in advance.

@RolfBly
Na 15 jaar #mijnbouwellende, waarin al ons wantrouwen omtrent plannen en beloftes bewaarheid is, valt er niks meer te internaliseren.

@RolfBly
Maar wij zijn Nederland. Wij kunnen alles beter. Kijk maar hoe vlot en goed de schade van/door de gaswinning in Groningen opgelost is. Er gaat niets boven Groningen en daarom wil Hermans de kerncentrales in Groningen.

Vraag: hebben alle VVD ministers oogkleppen en oordoppen?

@Marijke Ze stonden in elk geval niet vooraan toen de Gewetens werden uitgedeeld. Zoveel is wel duidelijk.
@RolfBly
Ze stonden in een andere rij.
@Marijke @RolfBly
De rij ‘willens en wetens’. Lijkt erop.
@RolfBly Jamaar, we bouwen in Nederland maar liefst 4 centrales en dat is véél goedkoper!
@Efjeejee Nee toch? Voor 4 is nergens plek. Ze (altijd die weer) willen er nu 2, voor zover ik weet. Klopt dat niet?
@RolfBly Voorzover ik weet wilde kabinet Schoof er 2 en heeft Jetten er 4 van gemaakt. Die komen waarschijnlijk te staan in enkele van de 10 nieuwe steden die Jetten wil bouwen. Gekkenhuis.
@Efjeejee We zoeken het op. Maar niet nu.