Fietspad naar Groesbeek vanavond @ golden hour <3

@joepbc

En hoe mooi zou het zijn als daar vanaf Nijmegen CS weer een tramtreintje zou gaan rijden naar Kleve, zodat we dan mit dem Bahn weiter fahren könten in Deutschland.

#nijmegen #kleve #spoor

@voorstad dat zou ik zeker leuk vinden, maar zolang Berg en Dal daar niet aan wil is het lastig.

@joepbc

Ja, ik weet het. Bang dat de bussen dan te leeg raken en de omliggende dorpjes niet meer aandoen is een van de argumenten dacht ik.

@voorstad volgens mij willen omwonenden geen treinen langs hun huizen.
Proef met onbemande minitrein tussen Nijmegen en Kleef

Er zijn nieuwe treinplannen die mogelijk de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleef kunnen herstellen. Komend voorjaar wordt bij station Kranenburg een proef gedraaid met een zogenoemde monocab, een zelfrijdende minitrein waar vier tot zes passagiers in passen.

gelderlander.nl