Jeg har ikke set nogen af jer dele noget om #osogdata's my projekt omkring:

Demokratisk digital infrastruktur til civilsamfundet · Theta
https://theta.dk/

Lige nu har de en stilling åben som udvikler.
https://www.osogdata.dk/jobs

De skriver selv at alt skal være open source og nævner at de gerne vil lave et alternativ til Facebooks grupper. Og beskriver også hvorfor ActivityPub og ATproto ikke designmæssigt passer til den funktion
https://theta.dk/protokoller/

Spændende?!

#dkmastodon
🔁❤️

Demokratisk digital infrastruktur til civilsamfundet · Theta

Hvordan civilsamfundet og de danske fonde kan holde hånden under det digitale demokrati

@folfdk wow... Det har godt nok et stort overlap med mange af de tanker og planer vi havde for #Folkeføderation! Har i set det @jeppe og @katharsisdrill ? Det er selvfølgelig kun fedt at se - især med det store fokus på interoperabilitet og mobilitet. Er vild med ideen om at gøre det nemt at eksportere en eksisterende facebook gruppe. Jeg forventer at de vil få svært ved at realisere det hele rent teknisk. Tror ikke på at Oase og Boblberg gider at føderere. Men tanken er god, og hvis de kan formå at samle nogle penge sammen til open source udvikling, med fokus på protokoller så er det kun positivt for alle.