Museum Catharijneconvent in Utrecht is tot en met vrijdag gratis open voor iedereen die oververhit raakt in het centrum van Utrecht. Of die gewoon graag naar een goed museum wil.
Koeltekaart Amsterdam

@venite helemaal niets hier in de buurt en je moet er ook nog naartoe, maar het is wel een heel super initiatief
@MartineTempest ik las dat ze zich concentreren op wijken waar mensen minder makkelijk in huis, persoonlijk netwerk of omgeving al koelte kunnen vinden, dus ze schatten jou wsch heel zelfredzaam in
@venite klopt wel, nieuw-west is een van de warmste en armste delen van de stad en er is relatief weinig groen. Ik ben ook zeer zelfredzaam dat werd me laatst nog kwalijk genomen toen iemand dacht me te helpen. Als het iets koeler is dan nu en ik nog naar buiten kan ga ik naar de supermarkt of andere koele winkel. Nu zit ik thuis met alle ramen en gordijnen dicht naast de ventilator en eet ik chips en perenijsjes en drink ik liters (ijs)thee

@venite In Delft is de Oude Kerk t/m vrijdag 1 euro per dag, van liveblog OmroepWest:

"Wie aan het werk moet, maar dat thuis of op kantoor door de hitte niet meer kan, is van harte welkom in de Oude Kerk in Delft. Woensdag, donderdag en vrijdag kun je voor 1 euro per dag naar binnen om te werken, te lezen, te knutselen of even op adem te komen.

Koffie, thee en water staan klaar, zo veel als je wilt. Wel wordt van bezoekers gevraagd om buiten te bellen, zodat het in de kerk rustig blijft. Wil je werken en heb je internet nodig? Neem dan je eigen internet mee. De Oude Kerk ligt aan het HH Geestkerkhof 25."

Ook de bijbehorende pagina gevonden: https://www.oudeennieuwekerkdelft.nl/nieuws/koele-kerk-op-24-25-en-26-juni/

De Oude Kerk is de Koele Kerk op 24, 25 en 26 juni

Buiten loopt de temperatuur op, binnen in de Oude Kerk blijft het aangenaam. De dikke muren houden de hitte fijn tegen, en daar maken we deze warme dagen graag gebruik van. 

Oude Kerk Nieuwe Kerk Delft
@LisaSaarloos @venite
Het Catharijne convent doet dat beter. Koffie en thee hoeven niet gratis, maar koelte en water zouden niks moeten kosten. Kosten niks.
Doe eens wat liever, @OudeKerk

@maxkwastjanwillembrouwer

Daar ga ik niet over, ik geef het alleen maar door voor wie er wat aan heeft ;-)

@venite

@LisaSaarloos ik vind het vooral leuk om je neus weer eens te zien hier!
@LisaSaarloos @venite
Dank voor het doorgeven, @LisaSaarloos
Het was niet bedoeld als verwijt, en al helemaal niet aan jou. Wel als oproep (aan de Oude Kerk, maar heeft die een Mastodon-account?) om nuttige of zelfs noodzakelijke hulp aan letterlijk verhitte mensen niet van een prijs(je) te voorzien. Medemenselijkheid hoeft toch niet kostendekkend te zijn?
Dus nogmaals: dankjewel Lisa

@venite Hadden we maar tijd!

Ze gaan binnenkort vrij drastisch verbouwen. Dus als je het nog in de huidige toestand wilt zien is dat mogelijk nog een extra argument.