Bomtur til Tromsø på grunn av en løgnhals av en chatbot

Nordnorsk debatt - Amedia AS
@funkel
Vi har et problem når statlige myndigheter i Norge benytter seg av KI uten å kvalitetssikre resultatet.
Nei..... vei har et problem når statlige myndigheter i Norge benytter seg av det de tror er "Kunstig intelligens".

Hvor lang tid skal det ta før svindelen blir åpenbar for alle? Animisme er ikke et alternativ til faktisk kunnskap.
@funkel ny Jokke-klassiker anno 2026?
@cmyrland Det var den melodien jeg hadde i hodet, ja.