#markrutte strijkt in zijn huidige baan elke MAAND € 317.491 op. Belastingvrij. Daarnaast mag hij in de ambtswoning, die bepaald geen stulpje is. Wel betaalt hij 8% pensioenpremie. De stakker.

Ik vind dit relevant in het kader van de vernietiging die deze man in ons land heeft teweeggebracht als premier, en in het kader van de verslagen over de parlementaire enquete #corona.

https://geldzaken.nl/salaris-mark-rutte-secretaris-generaal-navo

Dit verdient Mark Rutte belastingvrij als grote NAVO-topman

Voormalig president Mark Rutte verdient tonnen aan salaris als secretaris-generaal van de NAVO. Zijn inkomen is belastingvrij en komt met extra's.

Geldzaken.nl

@irenebal mwah ... Wat vooral moet tellen is de 0 reflectie op zaken als 'code zwart' in de zorg wat gewoon op meerdere momenten speelde. Mischien was het een goedecreden om dat op decbetreffende momenten cniet zp te noemen, maar tijdens een evaluatie jaren later is het tijd om het juist te benoemen (ook al valt dat wellicht zwaar).

Rutte maakt dus achteraf vooral duidelijk 'te licht' te zijn geweest voor die zware job. (Iets waar zn eerste beslissingen van de crisis ook al op wezen.)