#markrutte strijkt in zijn huidige baan elke MAAND € 317.491 op. Belastingvrij. Daarnaast mag hij in de ambtswoning, die bepaald geen stulpje is. Wel betaalt hij 8% pensioenpremie. De stakker.

Ik vind dit relevant in het kader van de vernietiging die deze man in ons land heeft teweeggebracht als premier, en in het kader van de verslagen over de parlementaire enquete #corona.

https://geldzaken.nl/salaris-mark-rutte-secretaris-generaal-navo

Dit verdient Mark Rutte belastingvrij als grote NAVO-topman

Voormalig president Mark Rutte verdient tonnen aan salaris als secretaris-generaal van de NAVO. Zijn inkomen is belastingvrij en komt met extra's.

Geldzaken.nl
@irenebal
@geldzaken
Die tonnen 'verdient' #Rutte niet
Die krijgt hij

@veranderwens @geldzaken

Ja. Precies daarom heb ik expres het woord 'strijkt op' gekozen. Heel belangrijk om dat te benadrukken, dank je wel!

Idioot toch. Zelf de #npo rept regelmatig over 'verdienen' als het over criminelen en hun prooi gaat.

@irenebal elk jaar, niet elke maand

@GrijzeBeamerNL

Ja, sorry!!
Slordigheid maar het betoog wijzigt niet. πŸ™‚

@irenebal mwah ... Wat vooral moet tellen is de 0 reflectie op zaken als 'code zwart' in de zorg wat gewoon op meerdere momenten speelde. Mischien was het een goedecreden om dat op decbetreffende momenten cniet zp te noemen, maar tijdens een evaluatie jaren later is het tijd om het juist te benoemen (ook al valt dat wellicht zwaar).

Rutte maakt dus achteraf vooral duidelijk 'te licht' te zijn geweest voor die zware job. (Iets waar zn eerste beslissingen van de crisis ook al op wezen.)

@irenebal Mark Rutte verdien dus rond de €315.000 per maand. Ongelofelijk ; ja maar hij werkt er ook hard voor. Door , de wereld rond te vliegen, Trump n Nethanyahu tegen beter weten in met liegen en verdraaien te beschermen in de hoop ze zonder, enig effect, te paaien. Mark Rutte is het over de top betaalde olie mannetje dat nietszeggend voor de bΓΌhne zijn kleurloze rol speelt. Schunnig zoals hij zaken die van werkelijk belang zijn negeert. VVD opportunist .
@irenebal
Per jaar, niet elke maand.
@gevoel
Ja, ik ben er intussen achter :-)
Maar het doet weinig af aan de strekking.