Over #OVpay inchecken met je betaalpas.
"Hoe controleert de vervoerder of je bent ingecheckt?
->De controleur vraagt je om betaalpas of digitale pas op je mobiel of smartwatch tegen het apparaat aan te houden. Op het scherm is jouw laatste in- en uitcheck te zien. Zo weet de controleur of je bent ingecheckt.

Goed om te weten

De controleur ziet verder niets op het apparaat. Zeker je bankgegevens niet!"

Hebben mensen hier ervaring mee? Lijkt mij toch dat ze gewoon je bankpas zien... #dtv

@colindahart Als op het scherm staat dat je daar bent ingecheckt, is dat toch voldoende voor de controle? Of bedoel je wat anders?
@emiledingemans ik bedoel dat je dan toch bij de controle in de trein je betaalpas dus te voorschijn moet halen om tegen dat apparaat te houden. Zien ze toch waar je bankiert. Hoeven ze ook niet te weten...
@colindahart Bij iedere betaling die je met je pinpas doet, geef je dat toch prijs (via je bankrekeningnummer)? Toch niet vreemd dat OV-vervoerder dat ook kan zien als je betaald met je pinpas?

@emiledingemans Daar heb je zeker een punt. Dat bij elke betaling met betaalpas zichtbaar is waar je bankiert.

Dan gaat dat argument minder op inderdaad.