@tomminieminen @iju minusta on jotenkin surkuhupaisaa, kuinka tunteisiin vetoavaa tämä säätäminen on. Mulle on henkilökohtaisesti aivan kakan hailee, okiko aikavyöhyke utc+-1/2/3/4/5… tai vaikka Epoch kaikkialla tai vaikka jokaisen oma sirkadiaanirytmi. Mutta josko edes tehtäisiin se yksi jo useamman vuoden limbonnut asia eka, eli lopetetaan tuo kellojen siirto. Sitten voidaan miettiä aikavyöhykettä.
(Henkilökohtaisesti kannatan EU:n yhteisaikaa, joka olisi kaikille sama, eli meidän kesäaika, muiden talviaika. Mutta jos joku välttämättä tunnesyistä haluaa roikkua venäjänvallan aikavyöhykkeessä, niin silläkään ei lopulta ole väliä. Kuhan tuo turhanpäiväinen siirtely loppuisi.
(Ja ihan sama, mikä se aikavyöhyke on, niin sen siirron aiheuttamat psykosomaattiset vaivat kestää sen viikon suurella osalla porukkaa, kuten nytkin, tietysti se mielenpahoitus ja tradition menetys kun ikuinen vakioaika (olikos se Aleksanteri vai kuka sen meille määräsi) voi kestää pitempään. Mutta lopulta sillä ei ole meidän elämään mitään väiiä, onko päivän mittari utc+2(3)vai utc+1(2), kunhan tuo suluissa oleva aika katoaa.)