@balslev Ja, der kunne du jo tjene en del hæder. Jeg har forsøgt at få botten til at fremhæve din afhandling, men det er ikke rigtigt lykkedes, selvom jeg har forsøgt at hjælpe den.
Det er selvfølge helt useriøst, det jeg laver, men det er da lidt sjovt. Jeg er meget i tvivl om, hvordan nogle mener at kunne bruge kunstig intelligens baseret på processering af meget tekst, fordi det selv hvis det kan foregår 'intelligent' ikke kan skelne mellem sandt og falsk. #skolechat #teknologiforståelse
@Ove Det er meget problematisk at den fabrikerer løgne indenfor bibliografier og referencer, bare for at please. Har vi virkelig brug for det?
@balslev Nej, den del har vi bestemt ikke brug for. Jeg er nysgerrig på, om #KI eller #AI baseret på sprogmodeller har noget at tilbyde den akademiske verden. Indtil videre er jeg ikke særlig optimistisk, selvom jeg godt kan se en fordel, hvis den kunne levere redelige oversigter og referater af noget, der er meget stort som eksempelvis forskningslitteratur inden for et område. #skolechat #teknologiforståelse
@Ove Også her, har talt med forskellige om det er brugbart i dokumentanalyse og STS...
@balslev Og hvad er der kommet ud af det? Er der skrevet noget, man/jeg bør læse? (selvom jeg har afsløret, at jeg ikke læser så meget, som nogle tror : ))
@balslev Blot en ide: Måske skulle du sætte dig sammen med @jeppe og lave en antologi - eller en konference om #AI. Nogle gode folk på #KP er også ved at planlægge en #edcamp om emnet, som I kan deltage i.
@Ove @jeppe jo tak, men er allerede i gang med en konference på KEA om AI i professionel praksis. Det er lidt snert med tiden. Jeres KP arrangement lyder også godt.
@balslev @jeppe Jeg er faktisk ikke med i arrangementet på KP - Jeg har bare assisteret med lidt viden om konceptet #edcamp Hvad er det, I har gang i? Det lyder interessant - så hvor, hvornår og med hvilket program? #skolechat #teknologiforståelse
@Ove @jeppe arrangement under udarbejdelse i forbindelse med forskningens døgn - skal nok sende det når det er klart