Som telekom-gymnasieingenjör och komponentingenjör så ler jag när DN-artikel får förklara vad ett relä är.
"Röda linjens signalsystem från 60-talet är relativt gammalt, men baserat på reläer – en sorts strömbrytare – som Oskar Fröidh beskriver som en bra och beprövad konstruktion."




