Utan att veta särskilt mycket om riksdagsledamöters dagliga arbete tycker jag att avslutet av kvittningssystemet verkar vara bra för oss väljare.
Utan att veta särskilt mycket om riksdagsledamöters dagliga arbete tycker jag att avslutet av kvittningssystemet verkar vara bra för oss väljare.
Riksdagsledamöter måste ha en självständig ställning
https://fed.brid.gy/r/https://aip.nu/riksdagsledamoter-maste-ha-en-sjalvstandig-stallning/
Desto mer jag läser om kvittningssystemet(som jag inte kände till sedan en vecka tillbaka) desto mer känner jag att förfallet av detta skulle kunna vara en väg framåt för partiernas grundläggande ideologier. Främst tänker på vänstersidan och något mittenparti då. Högern struntar jag fullständigt i. #svpol #kvittningssystemet
Men jag kan ha fel.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMoGOn/flera-liberaler-ville-inte-rosta-kvittade-ut-sig