If you happen to be a Swedish speaking Linux user, feel free to join my community over at Lemmy.

https://feddit.nu/c/linuxkompis

#Linuxkompis #Linux #Sweden #Sverige

Linuxkompis - Feddit.nu

Välkommen till Linuxkompis! Linuxkompis är ett ideellt projekt, vars syfte är att tillhandahålla en trivsam och vänlig gemenskap för alla—nya som gamla—Linuxkompisar.

Gillar du Linux och diskussionsforum?

Bege dig då till vårt sprillans nya forum och hjälp oss att göra det till Sveriges bästa forum!

(Alla är välkomna, oavsett om du började med Linux idag eller för 30 år sedan)

https://forum.linuxkompis.se

#Linux #Forum #Linuxkompis #Sverige

Linuxkompis - Index

Nu kör vi på version 0.18.0 med GoToSocial! Läs mer om den nya versionen här.

#Linuxkompis #GoToSocial

Release v0.18.0 Scroingly Sloth · superseriousbusiness/gotosocial

Here's GoToSocial v0.18.0 Scroingly Sloth! Please read the migration notes carefully for instructions on how to upgrade to this version. This version contains several very long migrations so you wi...

GitHub

Tjoho, stiligaste klistermärket på laptopen à #LinuxKompis.

Bra jobbat @hund :)

@samuel @otso @giffengrabber @stemid Jag har ju #Linuxkompis på IRC och XMPP/Snikket, som är bryggad med varandra. De flesta är garanterat nördar, men ämnet är fritt. :)

XMPP/Snikket: [email protected]
IRC: #Linuxkompis på Libera Chat.

Sedan finns ju en brygga på Matrix, men det är inget som jag har koll på: #linuxkompis:libera.chat

@joacim

Skickade vidare till en i #linuxkompis:matrix.org

Ni vet väl att Linuxkompis har en alldeles egen e-postlista?

https://linuxkompis.se/e-postlista.html

#Linuxkompis #Linux

Vår e-postlista

En vänlig Linux-gemenskap för alla!

A laptop isn't complete without the #Linuxkompis sticker.

Nu finns det klistermärken att köpa med vår maskot! 

Klistermärkenna är av bra kvalitet, de är 8 centimeter höga och priset är betala-vad-du-vill-men-minst-tjugo kronor (plus porto). Allt överskott går oavkortat till driftkostnaderna för Linuxkompis.

#Linuxkompis #Linux #Gemenskap

@Linuxkompis "I dagsläget har vi bara ett eget rum (#Linuxkompis) på Linux.pizza och inte en egen server." är det verkligen nödvändigt att påpeka detta? Det finns inte heller någon IRC-server men det nämns inte.