Burgerschap krijgt een andere plek in het mbo.
De inspanningsverplichting maakt plaats voor een instellingsexamen.
Dat biedt kansen. Maar het roept ook belangrijke vragen op.
Want hoe examineer je burgerschap op een manier die zowel valide als gelijkwaardig is?
Een online examen lijkt aantrekkelijk. Het is efficiënt, schaalbaar en overzichtelijk.
Maar meet je daarmee ook daadwerkelijk wat je wilt meten?
Ik heb er een blog over geschreven:
https://bureau-lente.nl/burgerschap-examineren-hoe-voorkomen-we-dat-het-een-afvinklijst-wordt/